loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

لوله کشی ساختمان، لوله کشی آب، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی گاز، لوله کشی برق، قیمت لوله کشی

plumber بازديد : 870 پنجشنبه 06 شهریور 1399 نظرات (0)

نحوه لوله کشی روکار پکیج یکی‌از دو طرز لوله کشی انشعابی میباشد. لوله کشی انشعابی در کل مشتمل بر دو طرز لوله کشی توکار و روکار میباشد که تا قبل از این به لوله کشی توکار پرداخته شده‌است و در این مقاله لوله کشی روکار آیتم ارزیابی قرار خواهد گرفت. با یقین هر مورد از این طرز ها مزایا و معایب خاص خویش را دارا هستند که میتوان با دقت به شرایط ساختمان متبوع یک کدام از آنان ‌را تعیین کرد. پیرو با شیوه اجرای لوله کشی و کابردهای آن آشنا خواهید شد.

اجرای روش لوله کشی روکار

لوله کشی به طرز روکار هنگامی به کارگیری قرار می‌گیرد که حالت ساختمان برای انجام لوله کشی توکار مطلوب نباشد. اجرای لوله کشی روکار ارزانتر از لوله کشی توکار میباشد و در صورتی‌ که ‌این نوع لوله کشی برای ساختمان اجرا خواهد شد هر بازه زمانی که نیاز باشد میتوان تغییرات و تعمیرات جزیی را برای لوله کشی سیستم گاز و فاضلاب انجام بخشید.

در حالتی‌ که ایجاد ساختمان متبوع به اتمام رسیده باشد اجرای لوله کشی توکار بسیار هزینه میباشد بر میباشد چون درین حالت بدون چاره به ساخت و ساز تخریب در مسیر لوله کشی و انجام دوباره بنایی و نحوه لوله کشی روکار پکیج بر روی آن خوا هیم بود. در‌این حالت بی شک لوله کشی روکار آیتم بهتری برای لوله کشی ساختمان میباشد. همینطور در شکل احتمال پوسیدگی لوله توکار و نیاز به اضافه کردن انشعابات تازه آب و فاضلاب و برای تغییر‌و تحول سیستم لوله کشی و شوفاژ ساختمان، لوله کشی روکار به لوله کشی توکار ترجیح داده گردد. لوله کشی روکار ساختمان را میتوان در طبقه اولیه و در تحت سقف پارکینگ و زیرزمین اجرا کرد و آن‌گاه لوله را به درون منتقل کرد. بهتر میباشد از عبور دادن لوله ها از کف دستشویی، خزینه و آشپزخانه دوری کنید چون این عمل می‌تواند صدمات بدون شوخی به عایقکاری کف و نحوه لوله کشی روکار پکیج وارد نماید. لوله های روکار را میتوان از روی نما یا این که پشت ساختمان نیز عبور بخشید به شرطی که همگی جوانب نحوه لوله کشی روکار پکیج را رعایت کرده باشید. در لوله کشی ساختمان لوله های شوفاژ در مسیر جدا از لوله های آب سرد و گرم ساختمان عمل می گردد. یک ورودی برای آب گرم و یک خروجی آب برای هر دستگاه به طور مخصوص، تعبیه می گردد. با ورود جریان آب گرم در نحوه لوله کشی روکار پکیج  به باطن شوفاژ و گردش میان پره های رادیات، هوای گرم در فضا به وجود میاید. سیستم شوفاژ در مقایسه با بخاری های کهن بسیار ایمن و کم هزینه میباشد.

نکات اصلی لوله کشی روکار

درصورتی که می خواهید از لوله کشی روکار و نحوه لوله کشی روکار پکیج در باطن خانه به کارگیری نمایید بایستی مراقب زیبایی نمای داخلی منزل باشید. بهتر میباشد لوله ها را از کناره های منزل و قسمت هایی که کمتر در معرض مشاهده کرد می‌باشند عبور دهید و حتی الامکان لوله هایی با قطر کمتر و نحوه لوله کشی روکار پکیج گزینش فرمایید تا ظواهر ظریفتری داشته باشند. برای نگهداری زیبایی ظواهر منزل میتوان لوله های روکار را بوسیله داکت پوشاند. بهتر میباشد لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ به طور لوله های دوتایی و موازی با هم انجام گیرد تا ظواهر بهتری داشته باشند. لوله کشی روکار را میتوان برای لوله کشی آب سرد و گرم، لوله کشی پکیج و لوله کشی شوفاژ و نحوه لوله کشی روکار پکیج انجام داده و با داکت کشی آن ها لوله ها را پوشانید. لوله کشی توکار شایسته ترین مورد برای لوله کشی شوفاژ میباشد مخصوصا هنگامی که پباده سازی ساختمان پیچیده باشد. در کل سفارش میشود با اعتنا به مسائل فنی از روکار کردن لوله کشی برای شوفاژ دوری کنید.

لوله های ساختمان نیز مانند مجموع مصالح و ابزار به عمل رفته در ساختمان به گذر زمان مقطع مبتلا فرسودگی و فساد میگردند و نیاز به بازسازی و تجدید بنا دوباره دارا‌ هستند. در قبل بیشتر از لوله های گالوانیزه و آهنی برای لوله کشی ساختمان استعمال می‌شد که ارتفاع قدمت نسبتا متعددی دارا هستند به شرطی که سطح فرنگی آنان در معرض نم، رطوبت و تماس بدون واسطه با آب نباشد. در غیر این شکل لوله ها خیلی زود در گیر زنگ زدگی گردیده و بایستی تعمیر یا این که ردوبدل شوند. در ‌این ‌صورت‌ ناچار به جوشکاری و حدید کردن لوله ها و نحوه لوله کشی روکار پکیج هستیم و بعضا از نقاط دیوار و کف نیز می بایست تخریب گردیده و لوله کشی مرمت و ترمیم خواهد شد. که این عمل نحوه لوله کشی روکار پکیج هزینه متعددی داشته و از نگاه اقتصادی به صرفه نخواهد بود.

در‌صورتی‌ که لوله کشی توکار در ساختمان شما، لوله ها را در معرض آب و رطوبت زیاد قرار می‌دهد بهتر میباشد لوله کشی روکار و نحوه لوله کشی روکار پکیج را برای منزل خویش تعیین فرمایید. لوله های روکار کمتر در معرض نم و رطوبت بوده و دوام بیشتری خواهند داشت. برای این عمل بهتر میباشد از لوله های پلیمری (لوله های سفید یا این که سبز) و ۵ لایه مصرف شود که ارتفاع قدمت بسیار زیادتری نیز دارا هستند. نحوه لوله کشی روکار پکیج و لوله کشی روکار را از کناره دیوارها عبور می دهند و در فواصل منظمی به دیوار یا این که کف مهار میکنند.

مزایای لوله کشی به شیوه روکار

درصورتی که لوله کشی یک ساختمان به طور روکار انجام یافته باشد شما می توانید هر بازه زمانی که مایحتاج باشد سیستم گرمایش آب گرم مصرفی آبگرمکن را به پکیج و نحوه لوله کشی روکار پکیج تغییر تحول دهید. به این ترتیب میتوان در شکل نیاز بخاری را به راحتی حذف کرده و به مکان آن سیستم شوفاژ یا این که رادیاتور نصب نمود. این فعالیت به صرفه جویی در هزینه گاز مصرفی نیز یاری میکند. از سایر مزایای لوله کشی روکار میتوان به حذف افت فشار آب، دسترسی به لوله ها در شکل نیاز به تعمیر و ساخت تغییرات پیش گویی نشده، ارتقاء اندازه لوله ها و آب ورودی و عدم نیاز به تخریب کف و دیوارها برای نحوه لوله کشی روکار پکیج اشاره نمود که در صرفه جویی هزینه کلی نیز بسیار اثر گذار خواهد بود. لوله کشی روکار هم برای لوله کشی آب گرم و سرد مصرفی و هم برای لوله کشی پکیج و رادیاتور کاربرد داراست. لوله کشی روکار را میتوان به طور سنتی یا این که کلکتوری انجام بخشید. در شیوه سنتی می بایست لوله کشی با نصب تعبیه والو ورودی برای هر طبقه و اتصال بی واسطه آن ها به جای های مصرفی در هر واحد و نحوه لوله کشی روکار پکیج انجام گیرد که درپی بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای لوله کشی روکار آب گرم و سرد مصرفی به طرز سنتی و نحوه لوله کشی روکار پکیج یک شاخه از محل کنتور اساسی آب منشعب کرده و در مسیر آن یک والو ورودی قرار می‌دهند. آن‌گاه یک لوله به سمت آبگرمکن منشعب میکنند و لوله ای دیگر را به به طور بدون واسطه یا این که با قرار دادن یک والو جای های مصرفی خزینه، آشپزخانه، دستشویی و … هدایت میکنند. پیشنهاد می شود هر واحد ورودی دارنده یک والو جدا ازهم باشد تا در شکل نیاز بتوان آب یک واحد خاص را جدا نمود ولی آب رسانی بقیه واحدها برقرار باشد.

طرز لوله کشی آب گرم و سرد

لوله کشی کلکتوری شایسته ترین طرز لوله کشی در منزل میباشد که در این سالها به آیتم اولیه نصاب ها بدل شده‌است. در‌این نوع لوله کشی یک کلکتور بر روی شاخه آب اساسی نصب گردیده که در واقع نقش یک ترمینال را دارااست. این کلکتور با شاخه های متعدد آب را به جای های مصرفی در ساختمان می‌برد.

برای این فعالیت معمولا از لوله های ۵ لایه برای نحوه لوله کشی روکار پکیج به کارگیری می‌گردد. در این طرز نحوه لوله کشی روکار پکیج نخست بایستی یک شاخه اساسی از لوله پشت کنتور کشید و آنگاه آن را به ورودی کلکتور نصب کرد. یک لوله نیز مستقیما به ورودی آب گرم کن ارسال می شود که خروجی آن بایستی به ورودی دوم کلکتور وصل گردد. دراین ‌صورت دو مسیر جدا از هم داریم که او‌لین برای آب سرد و دو‌مین برای آب گرم میباشد. میتوان ۴ تا ۸ خروجی آب را به کلکتور نصب نمود و در شکل نیاز این تعداد را ارتقاء اعطا کرد. حوزه‌ ای را برای تعبیه کلکتور تعیین فرمایید که قال مشاهده کرد نباشد. اکثر زمان ها مواقع کلکتور را در باطن دیوار قرار می دهند تا نهفته باشد که در این‌حالت در صورتی نیاز به تعمیر یا این که تغییر و تحول و نحوه لوله کشی روکار پکیج بود ناچار به تخریب کردن آن بخش خوا‌هیم بود.

برای لوله کشی کلکتور روکار بایستی برای هر محل مصرف دو تا خروجی آب هدایت کرد که یکی ‌از برای آب سرد و یک کدام از هم برای آب سرد میباشد. در بنا شده در هر محل مصرف بایستی به طور جفت جفت از کلکتور برای نحوه لوله کشی روکار پکیج لوله کشی گردد. این طرز را می توانید برای مجموع محل های مصرف آب مثل خزینه، آشپزخانه و … به طور جفت جفت انجام دهید. حسن این نوع لوله کشی درین میباشد که شما در هر حیطه یک والو جدا از هم نصب نموده اید و می توانید آب گرم و سرد هر قسمت را در اختیار گرفتن نمائید.

لوله کشی روکار سیستم گرمایش

در صورتی می‌خواهید لوله کشی سیستم گرمایش به طور روکار و نحوه لوله کشی روکار پکیج صورت بپذیرد می بایست آن را با سبک رادیاتوری اجرا فرمائید. در چنین قوانینی لوله کشی از کف ابدا پیشنهاد نمی‌شود چون بدون چاره به تخریب کف گردیده و بعد می بایست مبادرت به مرمت و روسازی و نحوه لوله کشی روکار پکیج کرد. اما در یک شرایط میتوان لوله کشی روکار سیستم گرمایش را از روی کف انجام اعطا کرد که در‌این‌حالت‌ بایستی فارغ از تخریب کردن کف، لوله کشی روکار را کف ساخته و مجددا روی آن کف سازی کرد. این فعالیت هزینه بر میباشد و به همین استدلال برای نحوه لوله کشی روکار پکیج پیشنهاد نمی شود.

گقتیم که بهتر میباشد برای لوله کشی روکار سیستم گرمایشی از سبک رادیاتوری به کارگیری کنیم. این نوع لوله کشی برای منزل های کهن که می خواهند سیستم گرمایش خویش را تغییر تحول دهند و برای نحوه لوله کشی روکار پکیج بسیار مطلوب میباشد. در این نحوه به مکان آبگرمکن از پکیج اسفاده میکنند و آب گرم بعد از خروج از پکیج به کلکتور هدایت گردیده و در مسیر برگشت از کلکتور به پکیج ارسال می شود. در این نوع لوله کشی آب بوسیله موتور یا این که پمپ پکیج در مدار گرمایش گرم می شود. در غایت آب در مسیر و برگشت به پکیج بازگردانده گردیده و از مسیر رفت آب به رادیاتورها ارسال می‌گردد. در این طرز نحوه لوله کشی روکار پکیج نیز لوله های آب می بایست به طور جفتی کشیده شوند به نحوی که لوله های رفت به بالای رادیاتور و لوله های رجوع به زیر رادیاتور متصل می گردند. در طرز لوله کشی روکار کلکتوری بایستی از لوله آب با سایز بین ۲۵ تا ۳۲ و برای لوله های باطن ساختمان از لوله های با سایز ۱۶ بهره برد.

plumber بازديد : 1447 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

لوله کشی شوفاژ با لوله سبز با سپری شدن زمان و پیشرفت و تنوع مصالح کاربردی تغییر‌و تحولی در تاسیسات ساختمانها در خصوص اجرای لوله کشی شوفاژ پدید آمد. لوله کشی های شوفاژ را در قبل از کالا لوله های جوشی آهنی به کار گیری می کردند که به کار بستن از این لوله ها معایبی را پیش رو داشت از قبیل: سختی اجرای فعالیت، سنگینی لوله ها، زنگ زدگی لوله ها و رسوب پذیری بالای آن‌ها به دلایلی که بیان شد به کار بستن مصالح تازه بیشتر گزینه اعتنا قرار گرفت مخصوصا با وارد شدن لوله های پلیمری (به اسم لوله کشی شوفاژ با لوله سبز) که بسیار گزینه اعتنا اشخاص قرار گرفت.

لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمر

لوله های پلیمری به جهت سهولت اجرا و عدم زنگ زدگی و رسوب پذیری با استقبال بیشتری مواجه شد که این نوع لوله ها به طور جوشی و با دستگاه اتو به کارگیری می گردد. لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمری به طور سنتی اجرا می‌گردد که در این نوع لوله کشی لوله های رفت و برگشت از پکیج یا این که موتورخانه که اولِ مسیر جای ‌دارد استارت گردیده و در مسیر به هر رادیاتور یک انشعاب رفت و برگشت وصل می‌گردد و همینطور لوله کشی شوفاژ با لوله سبز از سقف نیز میتوان انجام بخشید. اما می بایست اشاره نمود که بهتر میباشد برای اجرای لوله کشی شوفاژ از لوله های 5 لایه استفاده نمود به جهت اینکه لوله های پلیمری در مقابل گرمای زیاد شرایط پذیر بوده و ممکن میباشد در گیر ضرر و زیان گردد که برای استعمال از این نوع لوله ها و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز نباید دمای آب بالای 60 درجه باشد.

همان طور که توضیح داده شد با داخل شدن لوله های 5 لایه و به جهت تغییر حالتی که لوله های پلیمر در مواجهه با آب گرم تر از 60 رتبه دارا‌هستند سفارش اولیه این میباشد که حتی المقدور از برای لوله کشی گرمایش لوله های پلیمری به کار گیری نشود ولی معمولا برای لوله کشی گرمایش با لوله های پلیمری و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز به دو شکل فعالیت میگردد. یک نحوه، طرز ترکیبی با لوله های 5 لایه میباشد که معمولا در هنگامی تعیین میگردد که قصد داشته باشید از کلکتور برای لوله کشی گرمایش خویش استعمال نمائید و طریق دوم شیوه سنتی لوله کشی گرمایش میباشد که عمومیت بیشتری داراست.

لوله کشی آب گرم بصورت کلکتوری

در این‌ حالت تامین آب برای کلکتور گرمایش و لوله رفت و برگشت آب که لوله های اساسی کلکتور می باشند با لوله پلیمری انجام می‌گردد و لوله های انشعاب از کلکتور از نوع لوله های 5 لایه و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز گزینش می‌شوند. اما برخی کلکتور را نیز بصورت دستی پیاده سازی می نمایند و اجرای لوله کشی گرمایش کلکتوری با این طرز برای گرمایش با لوله های پلیمری قابلیت و امکان پذیر میباشد البته سفارش نمی‌شود.

لوله کشی ترکیبی گرمایش: در‌این‌ صورت‌ لوله های رفت و بازگشت به کلکتوری از متاع پلیمر اتصال داده میگردد و انشعاب ها هم از نوع لوله پلیمر گزینش میشود. بدین ترتیب همچون لوله کشی گرمایش بصورت کلکتوری با لوله های 5 لایه در‌این‌ حالت‌ بایستی از پایین پکیج لوله آب گرم و یا این که رفت به کلکتور بالا و لوله بازگشت به کلکتور تحت انشعاب دهی گردد و آب در مدار این کلکتور ها توسط پمپ سیرکولاتور پکیج و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز در گردش در خواهد آمد. کلکتور تحت عنوان مرکز کنترل رادیاتورهای ما شناخته میشود. به‌ این شکل که هر بار در شکل فساد یک کدام از انشعاب ها و یا این که رادیاتورها نیازی به بیرون کردن کلیه رادیاتورها و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز از مدار گرمایش وجود ندارد و صرفا با انقطاع مدار معلوم می‌توانید عمل تعمیرات را انجام دهید. در نحوه لوله کشی کلکتوری پلیمری انشعابات به طور کامل بصورت جدا ازهم برای هر رادیاتور از کلکتور گرفته میشود و از این انشعابات هیچ انشعاب مازاد تری گرفته نمیشود و به این ترتیب هر رادیاتور یک شیر رفت در کلکتور خواهد داشت و یک شیر بازگشت که پیشنهاد این میباشد که بصورت موازی و پایین هم قرار بگیرند.

هر تعدادی لوله کشی پلیمری کلکتوری برای گرمایش به جهت حرارت بالا و تغییر و تحول موقعیت خیلی سفارش نمی‌شود البته این گفته ادله بر کیفیت بد لوله ها نخواهد بود چون با مجموع این توصیفات لوله های پلیمری هر چقدر هم که تغییر و تحول موقعیت داشته باشند البته خیلی معدود درگیر نشتی و یا این که پارگی در لوله کشی شوفاژ با لوله سبز میگردند و مقاومت بالایی دارا هستند.

شیوه لوله کشی با لوله های پلیمر

معمولا در منزل هایی که مهندس تاسیسات داشته باشند این مهندس تاسیسات میباشد که طرز لوله کشی و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز را بواسطه نقشه کشی ظریف معین می نماید البته در هر شکل بایستی لوله های مهم لوله کشی گرمایش پلیمری به شکلی در لحاظ گرفته گردد که به راحتی و ترجیحا با کمترین واحد سنجش استعمال از زانو و پیچ ‌و ‌تاب بتوانید انشعاب های مایحتاج را برای رادیاتورها بگیرید که در‌این شیوه به دو شکل می شود فعالیت کرد: در صورتیکه قرار میباشد لوله کشی روکار گرمایش با لوله های پلیمری و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز صورت پذیرد بهتر میباشد لوله ها در زیر ترین نصیب دیوار و بصورت موازی در کنار هم اجرا شوند. در صورتی قرار میباشد لوله کشی گرمایش و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز با لوله های پلیمری در منزل های نوساز و یا این که منزل هایی که نوسازی بدون نقص دارا هستند اجرا گردد می‌تواند بصورت کف خواب و در سطح زمین اجرا گردد. در این صورت می بایست لوله ها را چه در زیر دیوار اجرا گردیده باشند و چه در کف زمین به شکلی اجرا فرمائید که صحیح در محل نصب شیرهای رفت و بازگشت رادیاتورها بتوانید انشعاب گیری نمائید. یک انشعاب از لوله رفت برای نصیب بالای رادیاتور و یک انشعاب برای لوله رجوع و برگشت در بخش زیر رادیاتور می بایست در حیث گرفته گردد و تفاوتی که‌این انشعاب گیری با لوله کشی گرمایش با لوله های 5 لایه و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز داراست در این میباشد که زانوها به ورقه نصب اتصال داده نمی‌شوند و می بایست مستقیما به لوله اتصال داده شوند. ضمن اینکه لوله ها هم می‌تواند در ذیل عمل اجرا خواهد شد و در ‌این‌ صورت می بایست برای نصب شیر رفت و برگشت بایستی از یک زانو مصرف شود. ولی در حالتی ‌که لوله کشی روکار گرمایش و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز با لوله پلیمری انجام دادید نیاز به به کار گیری از زانو وجود ندارد و بهتر میباشد لوله ها بصورت بی واسطه تا محل نصب شیر رفت و رجوع برای لوله کشی شوفاژ با لوله سبز اجرا شوند.

شیوه انشعاب گیری رادیاتورها

در هر شکل در شیوه سنتی لوله کشی گرمایش با لوله های پلیمری بایستی و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز یک لوله رفت و یک لوله بازگشت در مجموع مسیر رادیاتورها و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز اجرا خواهد شد و انتهای این لوله کشی به رادیاتور انتهایی ختم میشود. بعد از آن از زیر پایانی رادیاتور لوله برگشت در جوار لوله رفت اجرا و از هر رادیاتور در مسیر رجوع یک انشعاب به‌ این لوله اتصال داده میشود تا‌زمانی‌ که به تحت پکیج و محل اتصال لوله بازگشت لوله ختم گردد. در نحوه لوله کشی سنتی گرمایش با اعتنا به تعداد رادیاتورها قطر لوله اساسی گزینش میشود و لوله های 20، 25 و 32 به ترتیب از کوچکترین تا مطرح ترین بعدها منزل ها پیشنهاد می شود. با این تعریف‌ در صورتی‌ که در منزلی صرفا دو تا سه انشعاب نیاز میباشد یک لوله پلیمری با قطر 20 کفایت می نماید، در صورتیکه تعداد رادیاتورها تا حدود 6 رادیاتور بود قطر لوله 25 و در صورتیکه تعداد بیشتری رادیاتور داشتید از لوله 32 پیشنهاد میشود به کارگیری فرمایید ولی لوله انشعابات رادیاتورها معمولا با قطر 20 تعیین میگردد. ولی این فرمول شکل دقیقی از قطر لوله ها و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز نیست و تجربی اعلام گردیده به دلیل آن که واحد سنجش پیچ ‌و‌ خم لوله ها، ارتفاع مسیر لوله کشی، اقتدار پیکج، بعدها رادیاتورها و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز و ... در‌این به حساب آوردن می بایست در حیث گرفته شوند.

انشعاب گیری از لوله های گرمایش در طرز سنتی: یکی از دیگر از معایب اساسی لوله کشی رادیاتورها به شیوه سنتی با لوله پلیمر و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز عدم توزیع گرما بصورت عادلانه و هم اندازه در بین رادیاتورها میباشد بدین شکل که رادیاتوری که او‌لین انشعاب را دارااست معمولا از رادیاتورهای دیگر داغ تر و رادیاتور انتها معمولا از دیگر رادیاتور ها سردتر خواهد بود. به همین استدلال توصیه میشود در شرایطی‌که این نوع لوله کشی را برای گرمایش مد لحاظ دارید قطعا وسیع ترین رادیاتور خویش را ترجیحا در اولی مسیر انشعاب قرار دهید. اتصال لوله های پلیمری و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز با دستگاه اتو لوله و حرارت زیاد حادثه می افتد و چنانچه بوسیله مجریان خبره لوله کشی این نوع لوله کشی و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز اجرا گردد مقاومت بالایی نسبت به حرارت خواهند داشت و بدین راحتی رخنه‌ و یا این که در گیر فساد نخواهند شد.

نوسازی یا تعمیر لوله کشی شوفاژ

ضمن اینکه یک مجموعه تاسیساتی خبره دانسته که چه طور می بایست این لوله ها را مهار نماید تا در با مواجهه با گرمای زیاد به راحتی تغییر نکند. تعیین متریال، متاع لوله و اتصالات، طریق مهار لوله ها، نقشه لوله کشی گرمایش، قطر و اندازه لوله ها، لوله کشی شوفاژ با لوله سبز و بخش اعظمی از موردهای دیگر گزینش کننده کیفیت فعالیت لوله کشی گرمایش با لوله های پلیمر میباشد. به همین ادله پیشنهاد می شود به سراغ موسسات و یا این که تیم های تاسیساتی برای اجرای لوله کشی های خویش بروید که تجربه و علم ما یحتاج را داشته باشند. ضمن اینکه می بایست در نظر داشته باشید که لوله کشی آب و گرمایش بسته به وضعیت منزل و یا این که دفتر شما بایستی تعیین گردد و گاها استعمال از لوله پلیمری با کل پیشنهاد ها بهتر از لوله های 5 لایه برای بعضا از بخش ها هست. مرمت لوله کشی شوفاژ و نوسازی لوله کشی شوفاژ جز نیازهای ضروری یک ساختمان به حساب می آید و با اعتنا به نوع سیستم لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری بعداز سپری شد یک سری بازه بهتر میباشد به ‌تامل مرمت لوله کشی شوفاژ خویش باشید. در‌صورتی ‌که شما هم دنبال شایسته ترین نوع لوله کشی پکیج و شناخت با لوله کشی شوفاژ با لوله سبز و گونه های نحوه‌های تجدید بنا لوله کشی شوفاژ خویش می باشید، این نوشته‌ی علمی را از دست ندهید.

در صورتی‌که یک سری سال از لوله کشی شوفاژ منزلتان می‌گذرد و به دنبال نوسازی لوله کشی شوفاژ و لوله کشی شوفاژ با لوله سبز منزلتان می باشید، بهتر میباشد بدانید که دانش لوله کشی و تاسیسات بسیار پیشرفت کرده و سیستم‌های قدیمی و نوسازی لوله کشی شوفاژ تمامی نیاز به نوسازی و تازه شدن دارا‌هستند. از طرفی ممکن میباشد به خاطر دلایلی مانند پایین آمدن فشار آب در اثر رسوب گرفتگی، گرم نکردن رادیاتورها یا این که وخیم شدن لوله‌های کهن و رخنه‌ شدگی آن ها ناچار به نوسازی لوله کشی شوفاژ منزلتان بشوید. که در این حالت با تجدید بنا لوله کشی شوفاژتان به سیستم‌های تازه، به مقدار متعددی در انرژی و هزینه‌های خویش صرفه جویی خواهید کرد.

plumber بازديد : 278 پنجشنبه 30 مرداد 1399 نظرات (0)

آموزش راه اندازی آبگرمکن و دفترچه راهنمای آبگرمکن بوتان به مشتری و مخاطب این قابلیت را میدهد داده های جامعی از روش نصب، فعال سازی و اتصالات دستگاه داشته باشد. آبگرمکن دربرگیرنده سبک های مختلفی میباشد که هرمورد خصوصیت های مختص به خویش را دارا می‌باشند بدین ترتیب هر یک از آن ها دارنده یک دفترچه راهنمای مرتبط با خویش می باشند که در آن آموزش راه اندازی آبگرمکن نوشته شده است.

آبگرمکن های دارای شمعک دایم

منظور از شمعک دایم در آبگرمکن و آموزش راه اندازی آبگرمکن به ‌این معناست که شمعک به صورت دایم همواره روشن میباشد، و هم‌ زمان با مفتوح کردن شیرآب گرم بوسیله استفاده کننده، شمعک مشعل دستگاه را روشن نموده و دمای مورد نیاز را به آب سرد ورودی به دستگاه منتقل می نماید. آبگرمکن شمعک دایم در سبک های B3118 , B3115 , B3112 , B4108 با بازدهی متعدد ایجاد و در بازار هستند. از خصوصیت های این سبک از آبگرمکن دیواری میتوان اذعان کرد که محظفه احتراق در آن ها از نوع گشوده هست و هنگام نصب و آموزش راه اندازی آبگرمکن بایستی دقت نمود که از دودکش مطلوب و استاندارد به مراد هدایت مواد نتیجه ها از احتراق به فضای بیرونی بهره برد، همینطور بدلیل نوع شمعک و محیط احتراق الزامیست که در فضای سربسته مانند آشپرخانه نصب خواهد شد. این آبگرمکن ها دارنده پیاده سازی و ظاهری امروزی و مخصوص بفرد می‌باشند همینطور در کوتاهترین بازه زمانی آبگرم فوری و دایم در مشت مخاطب قرار میدهند. در پی دفترچه راهنمای آبگرمکن و آموزش راه اندازی آبگرمکن شمعک دایم را به خواسته اطلاع از روش نصب، راه‌اندازی و حفظ مهیا آورده ایم.

سیستم آیونایز در آبگرمکن ها به‌این شکل میباشد که شمعک برخلاف سبک های پیلوت دار که مدام روشن می‌باشند، برای پر‌نور شدن دستگاه از سیستم هوشمند جرقه زن فایده می‌برند و به‌این شکل به صورت دایم شمعک دستگاه روشن نبوده به این ترتیب واحد سنجش قابل توجهی کاهش مصرف انرژی و گاز را دارد. آبگرمکن آیونایز سوای شمعک در سبک های B3218i , B3215i , B3212i , B4208i ساخت و در بازار مو جود میباشند. یکی ‌از خصوصیت های اختصاصی بفرد این سبک آبگرمکن مقاومت بالای لوله های مبدل در قبال رسوب پذیری میباشد، به این ترتیب توصیه میشود در مناطقی که املاح آب بالاست از این سبک آبگرم به خواسته تامین آبگرم ساختمان به کارگیری کنند. همینطور همین فرمان تاثیر بسزایی در ارتقاء قدمت دستگاه همینطور کاهش فساد و استهلاک در آن دارد. بدلیل استعمال از سیستم برق برای جرقه زدن شمعک و آموزش راه اندازی آبگرمکن قابلیت به کار گیری از باتری و یا این که آداپتور را نیز دارا میباشند.

آبگرمکن های آیونایز فن دار

یکی دیگر از سبک های آبگرمکن آیونایز فن دار است که آموزش راه اندازی آبگرمکن متفاوتی دارد. همان طور که در ابتدا برای آموزش راه اندازی آبگرمکن اشاره شد سیستم آیونایز منجر حذف پیلوت و شمعک  در آبگرمکن میگردد و به ‌این ترتیب در اتلاف و هدر رفت انرژی و مصرف گاز و آموزش راه اندازی آبگرمکن نقش بسزایی دارد. البته خواسته از فن دار در این سبک آبگرمکن چه می باشد. با روشن شدن مشعل یه خرده گاز و دود احتراق تولید میشود که مایحتاج میباشد این مواد به فضای بیرونی و بیرون از گوشه و کنار منتقل شوند و آموزش راه اندازی آبگرمکن را بدانید. حرفه بکار رفته در آبگرمکن آیونایز فن دار این فعالیت را تسریع بخشیده و حرفه دمنده مواد نتایج از احتراق را در بازه زمانی دوران بسیار کوتاهی از روش دودکش مطلوب به فضای بیرونی منتقل می نماید، ولی از سایر مزایای فن دار بودن اینست که در ساختمان هایی که لوله دودکش با ارتفاع عمودی و امتداد افقی بیشتر وقطر کمتر به کارگیری نشده و در ساختمان تعبیه نشده، میتوان از این سبک آبگرمکن ها که بام های تجاری B3215if و B3318if در بازار می‌باشند، به کار گرفت که  آموزش راه اندازی آبگرمکن در دفترچه دارد. برای نصب می بایست محلی را در حیث بگیرید که بتوان آبگرمکن را به سادگی روشن و خاموش نموده و در شکل نیاز خدمت نمود.

محل نصب باید از هوای کافی برخوردار بوده تا فعالیت احتراق بطور بدون نقص شکل گیرد و مدام قابلیت ورود هوای جدید به محل وجود داشته باشد. جهت استعمال باصرفه میبایست محل نصب تماما صاف و تراز بوده و شیر گازی در معرض ضربه و واکنش شی ها نباشد. انتهای دودکش می بایست به کلاهک H صورت اختصاصی مجهز باشد تا از ریزش برف و باران به باطن دودکش دوری نموده و از اثرات باد نیز یروی کیفیت کارکرد آبگرمکن از قبیل احتراق ناقص نیز خودداری کند حتما به دفترچه آموزش راه اندازی آبگرمکن توجه کنید.

آبگرمکن محفظه احتراق بسته

آبگرمکن محفظهاحتراق بسته در سبک B5418rs دارنده قابیلت نصب در جای های متفاوتی می‌باشد. این سبک آبگرمکن با شرایط نصب دیواری از نوع فن دار بوده که به امداد فن دمنده مواد و گازهای نتایج از احتراق را به مسیر دودکش هدایت می کند. همینطور این سبک آبگرمکن فارغ از شمعک بوده و از روش سیستم جرقه زن خود کار با گشوده شدن شیر آب مشعل را روشن می کند و دمای ما یحتاج را به آب ورودی به دستگاه می‌دهد. در ساختمان هایی که با مشکلاتی از قبیل متراژ معدود، عدم تهویه، نبود دودکش مطلوب مواجه می‌باشند براحتی می‌توانند از آبگرمکن محیط احتراق بسته منفعت مند شوند. از خصوصیت های اصلی این سبک آبگرمکن مجهز بودن به نمایشگر دیجیتال رو بدنه ی دستگاه میباشد که موقعیت دستگاه را اکران میدهد و آموزش راه اندازی آبگرمکن را در دفترچه دارد. یک کدام از دیگر از مزیت های این سبک آبگرمکن مقاومت در قبال رسوب و املاح آب هست همینطور به جهت گنجایش و وسعت بالا در ساختمان هایی با متراژ فراتر نظیر جای های تجاری، اداری و یا این که مسکونی وسیع قابل به کار گیری می‌باشند. به‌دنبال دفترچه راهنمای آبگرمکن سبک محیط احتراق بسته و آموزش راه اندازی آبگرمکن را مشاهده نمایید.

آبگرمکن شمعک دایم در سبک BX114 از جدیدترین سبک های تولیدی میباشد که اینک علاوه بر پوشش بازار داخلی به کشورهای اروپایی نیز صادر میشود و آموزش راه اندازی آبگرمکن متفاوتی دارد. این سبک آبگرمکن پیاده سازی گردیده که وسعت خروجی قابل توجهی داشته و در عین حال در بعدها و وزن بسیار کم ساخت و ساز شده‌است. نوع محیط احتراق گشوده میباشند و همینطور برای خروج دود و مواد نتیجه ها از احتراق به دودکش مطلوب مستلزم میباشند. شمعک آبگرمکن سبک BX114 به صورت دایم روشن و در حال مهیا به عمل میباشد و با گشوده شدن شیرآب و مشعل دستگاه روشن گردیده و دمای ما یحتاج را به آب سرد ورودی به دستگاه منتقل می نماید و بدین شکل آبگرم مورد نیاز مخاطب را تامین می کند. حتما آموزش راه اندازی آبگرمکن را مشاهده فرمایید. از آن‌جا که درصد متعددی از انرژی مصرفی در ساختمانهای مسکونی صرف تهیه و تنظیم آب گرم مصرفی می‌شود، تعیین آب گرم کن اهمیت متعددی پیدا میکند، به این ترتیب می بایست آن را آگاهانه گزینش کرد. گنجایش آب گرم کن ها به تعداد نفرات یا این که نوع وسایل بهداشتی بستگی دارد پس بهتر است دفترچه آموزش راه اندازی آبگرمکن را بخوانید.

اصول محل نصب آب گرم کن

محل نصب آب گرم کن گازی دیواری بایستی دارنده شــرایط پایین باشد:

الف) نصب وسایل گازسوز مصرف مانند آب گرم کن در واحدهای مســکونی و غیرمســکونی که مساحت آن‌ها کمتر از ۶۰ متر مربع باشــد ممنوع اســت، مگر آنکه هــوای ما یحتاج جهت احتراق گاز مصرفی آن‌ها از روش روزنه مستمر که مســتقیما به هوای آزاد خط مش دارااست تأمین خواهد شد پس حتما از آموزش راه اندازی آبگرمکن اطلاع داشته باشید.

ب) در بالای محل نصب آب گرم کن دودکشــی با دست کم قطر ۱۵۰ میلی متر درنظرگرفته شده باشد.

پ) دارنده لولــه ی آب ســرد و آب گرم بــا دست کم قطر ۱۵ میلی متر و لوله گاز با قطر مناســب باشــد. لوله کشی گاز بایستی آیتم تأئید قرار گرفته شــده باشــد. حداکثر ارتفاع لولــه آب گرم بیــن آب گرم کن و دورترین شــیر آب گــرم مصرفــی ۴ تا ۱۰ متر اســت پس حتما از آموزش راه اندازی آبگرمکن اطلاع داشته باشید.

ت) در زیرآب گرم کن هیچ وسیله گازسوز و گرمازایی نباید قرار داشته باشد. به عبارت دیگر آب گرم کن نباید در بالای اجاق، فر و یا این که سماور نصب نشود. دست‌کم مسافت افقی آب گرم کن از وسایل گرمازا ۴۰ سانتی متر میباشد پس حتما از آموزش راه اندازی آبگرمکن اطلاع داشته باشید.

ث) در شهرهای سردســیر برای حفاظت آب گرم کن در قبال یخ زدگی می بایســتی آب گرم کن در باطن ساختمان نصب شــود و از نصب آن در بالکــن، تراس و فضاهای گشوده دیگر دوری شــود. نصــب آب گرم کن در گرمابه، رختکن خزینه، اتاق خواب و همگی محل هایی که هوا در آن جریان ندارد، ممنوع و بسیار خطرناک میباشد حتی در دفترچه آموزش راه اندازی آبگرمکن نوشته شده است. قبل از نصب آب گرم کن اصول نصب و فعال سازی فنی و ایمنی را که در دفترچه راهنمای آب گرم کن و آموزش راه اندازی آبگرمکن وسیله کارگاه آفریننده تنظیم شده‌است، به صورت ظریف مطالعه نمائید.

استانداردهای ایمنی در نصب آبگرمکن

در محل نصب آب گرم کن می بایســتی لوله آب ســرد و آب گــرم در طول ۱۰۰۰تــا ۱۲۰۰میلی متری از کف قرار داشــته باشــد. مسافت راس تا راس این لوله ها می بایست در حــدود ۱۲۰ میلی متر، و خط راءس این دو لوله با خط محور آب گرم کن مطابقت باشد. ایمنی: دیواری که آب گرم کن بایستی روی آن نصب گردد، می بایســتی از مصالح ســاختمانی سفت تشکیل‌ شده باشد تا بتواند وزن آب گرم کن را تحمل نماید و قابلیت و امکان ســوراخ کاری و نصــب پیچ و رولپلاک بر روی آن میسر باشد حتی در دفترچه آموزش راه اندازی آبگرمکن نوشته شده است.

برای خودداری از تراکم احتمالی فشار بیش تر از حد مخزن آبگرمکن نصب شیر اطمینان استاندارد به طور کامل ضروری بوده و فارغ از نصب آن هیچ گاه از آبگرمکن به کارگیری ننمائید و هر ماه یکبار با بالا بردن اهرم آن پاره ای آب تخلیه و مجددا اهرم را در مکان نخستین قرار دهید و به آموزش راه اندازی آبگرمکن در دفترچه توجه کنید.

در آبگرمکن های گازی محل اتصالات را هر 6 ماه یکبار با کف صابون جهت نشت یابی گاز آزمون نمایید.

در آبگرمکن های گازی در شرایطی‌که بوی گاز حس کردید شیر را ببندید و پنجره ها را گشوده نمایید و به کلیدهای برق دست نزنید و برق ساختمان را جدا نمائید و نسبت به نشت یابی مبادرت نموده و سفارش های کمپانی ملی گاز را تماما رعایت فرمائید و به آموزش راه اندازی آبگرمکن اعتنا کنید.

به طبع نصب و راه‌اندازی آبگرمکن را به سرویسکاران مجاز کمپانی بسپارید تا در آینده بتوانید از گارانتی کالا به کارگیری نموده و در گیر خلل احتمالی نگردید. قابل ذکر میباشد که کار رد و بدل نازل برای تبدیل نوع سوخت به طبع به وسیله سرویسکاران گزینه تایید کارگاه تولید کننده انجام گیرد. سرویسکار آیتم تایید کارگاه مکلف میباشد بعد از نصب و هرگونه تهیه و تنظیم قسمتهای متعدد جنس با لاک مهر پلمپ کند.

در شکل تعمیر و وقوع ناکامی در قسمتهای لاک مهر گردیده سرویسکار مکلف میباشد آن را مجدد لاک و مهر کند. هر بازنویسی مصرف کننده بروی قسمتهای لاک گردیده ( پلمپ گردیده ) ممنوع می باشد.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 2
  • آي پي امروز : 3
  • آي پي ديروز : 12
  • بازديد امروز : 15
  • بارديد ديروز : 55
  • بازديد هفته : 207
  • بازديد ماه : 745
  • بازديد سال : 8,321
  • بازديد کلي : 81,510