loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

معرفی کتاب آموزش لوله کشی از این حیث اهمیت دارد که یکی ‌از مهم ترینکارها در ایجاد و مهیا‌سازی ساختمان، لوله‌کشی ساختمان میباشد.  برای انتقال مایعات و گازها و بعضی اوقات جامدات د

plumber بازديد : 702 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

معرفی کتاب آموزش لوله کشی از این حیث اهمیت دارد که یکی ‌از مهم ترینکارها در ایجاد و مهیا‌سازی ساختمان، لوله‌کشی ساختمان میباشد.  برای انتقال مایعات و گازها و بعضی اوقات جامدات در ساختمان نیاز به نصب لوله‌های فلزی، پلاستیکی یا این که سیمانی میباشد که در مرحله لوله‌کشی ساختمان انجام میشود و درواقع به سیستم نصب لوله‌ها و اتصال آنان در ساختمان برای توزیع آب و گاز و تخلیه آشغال‌ها، لوله‌کشی گفته میشود که لوله‌ کشی ساختمان می بایست  به طور کاملا اصولی و فن‌ی صورت بپذیرد و دقت نکردن به اهمیت این مورد فجایع جبران‌ناپذیری را در ‌پی خواهد داشت.  به‌طورکلی از لوله‌کشی در صنعت های متفاوت و برای تأسیسات صنعتی، جهت انتقال مواد شیمیایی، سامانه‌های پنوماتیک و هوای فشرده و کانال آب‌رسانی شهری، صنعتی و کشاورزی استعمال می‌گرد و همینطور یکی‌از اصلی‌ترین کاربردهای آن به لوله‌کشی ساختمان مربوط میگردد.

شبکه لوله کشی استاندارد ساختمان

در معرفی کتاب آموزش لوله کشی با سیستم لوله کشی ساختمان آشنا می شویم که مورد مهم در ساختمان های اداری و مسکونی میباشد که برای آن می بایست از شایسته ترین ترفند لوله کشی ساختمان استفاده کرد. با دقت به انواع لوله کشی و کاربری آن از روش های لوله کشی ساختمان گوناگون به کارگیری می شود. شبکه کشی و تاسیسات ساختمان و لوله کشی از موارد تخصصی می باشند که بایستی به وسیله مرکزها با متخصصان زبده صورت پذیرد. متخصصان از قطر لوله و فاکتورهای مهم دیگر بوسیله فرمول های مهندسی و ترفند لوله کشی ساختمان احتساب میکنند.

در معرفی کتاب آموزش لوله کشی بیان شده است برای انتقال جریان گاز و مایعات از لوله کشی ساختمان استفاده می‌شود که بیشترین مصارف لوله کشی برای آب و فاضلاب و گاز میباشد. قسمت های مهم در لوله کشی ساختمان عبارتند از: لوله کشی و انتقال آب به آشپزخانه، لوله کشی و انتقال آب به دستشویی و خزینه، شوفاژ و تاسیسات موتور خانه، لوله کشی رادیاتور و شوفاژهای داخلی، لوله کشی آبگرمکن و پکیج، لوله کشی فاضلاب برای آشپزخانه و توالت. برای شناخت با نکات و ترفند لوله کشی ساختمان این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید و حتی می توانید به سایت های معرفی کتاب آموزش لوله کشی مراجعه کنیدو

در معرفی کتاب آموزش لوله کشی استاندارد لوله کشی برق ساختمان بیان شده است:

– در آغاز می بایست از نقشه ساختمان تماما با خبر شد و یک نقشه تاسیساتی را برای برق ساختمان ترسیم کرد

– باز‌نگری سیستم های صوتی و فروغ و روشنایی،

سوکتهای برق و برق ضروری که در موتورخانه موجود هست

– اجرای نقشه سیستم برقی که به طور روکار یا این که توکار فیس میگیرد

– اینکه کلیدهای برق با هم تراز باشند

– از دستگاه شیار زن برای گزینش مسیر لوله ها به کارگیری میکنیم

– جای کلیدها را بادستگاه معلوم می‌کنیم

– نصب کلیدها

– اجرای لوله پلیکا و هماهنگ کردن آن‌ها برای لوله های محل ورود و خروجی

قواعد و ضوابط لوله کشی ساختمان

 برای لوله‌کشی ساختمان ضوابط و قواعد مشخصی بر پایه ی محاسبات مهندسی و بسته به مکان جغرافیایی هر ناحیه در نظر گرفتهشده‌است که بایستی به طور اصولی بوسیله متخصصان رعایت شود. به‌کارگیری این ضوابط مزیت‌هایی ازجمله صرفه‌ جویی در تنظیم مصالح اول، پرهیز از اشتباه، استاندارد بودن اسباب لوله‌ کشی و خودداری از مجدد ‌کاری که ضرر اقتصادی را دارا است. در‌این نوشته‌ی علمی قصد داریم در خصوص نکات مهم در لوله‌کشی ساختمان و فرایند آن صحبت کنیم. سرفصل‌های معرفی کتاب آموزش لوله کشی در‌این نوشته‌ی‌علمی عبارت‌اند از:

 نکات مهم در معرفی کتاب آموزش لوله کشی: لوله‌کشی ساختمان یکی اقدامات مهم در روند تولید ‌ ساختمان میباشد که صحیح انجام ندادن سیستم لوله‌کشی ساختمان ممکن میباشد در آینده مشکل ایجاد کند و براین اساس می بایست به یک فرد حرفه ای و کارشناس واگذار شود. نکات فنی که دوره لوله‌کشی ساختمان بایستی رعایت شوند عبارتند از:

۱٫ محافظت از ابزارها و لوله‌ها: از آنجایی که لوله ‌کشی ساختمان با فرآیند اول در ساخت و ساز، همزمان انجام می شود به این ترتیب قابلیت جراحت‌ دیدگی لوله‌ها و ابزارهای لوله‌ کشی موجود است ازاین‌ رو برای نگهداری از این لوله‌ها بهتر میباشد آنها را در پوششی قرار داده و بعد از استعمال نیز مسیر لوله‌ کشی را با سیمان بپوشانید.

۲٫ به کارگیری از فوم لوله مقاوم در نورخورشید: در‌حالتی که فوم لوله برای زمان طولانی در نور خورشید قرار بگیرد جراحت می‌بیند لذا محافظت از آن در قبال نور و روشنایی خورشید امری ضروری میباشد.

۳٫ گزینش مسیر افقی لوله ‌کشی در کف: در صورتیکه لوله‌کشی توکار انجام می شود می بایست مسیرهای افقی صرفا در نصب کف ساختمان در نظرگرفته شوند.

 ۴٫ به کار گیری از اورینگ‌های اصلی: درصورتی ‌که از اورینگ‌های اصلی به کارگیری نشود پس از مدتی ایراد نشتی پیش میاید و هزینه‌های متعددی را برای تعمیر آن نصیب‌ها به یار دارااست. معمولاً می‌قدرت اورینگ‌های اصلی را از نمایندگی‌های مجاز خریداری کرد.

شاید اولین اصل این باشد در معرفی کتاب آموزش لوله کشی که در لوله‌کشی ساختمان‌های مسکونی و اداری می بایست آب پاک در دسترس ساکنان قرار گیرد پس قطعاً می بایست از لوله‌های مطلوب که جراحت‌ کمتری دارا‌هستند مصرف شود و اصل دیگر در لوله‌کشی ساختمان مرتبط با خدمت‌های بهداشتی و گرمابه میباشد که مستلزم آب پرفشار می‌باشند. امروزه اکثر بخشها از کانال فاضلاب شهری منفعت‌مند میباشند و در لوله‌کشی این بخش ها بایستی لوله‌های فاضلاب ساختمان به لوله‌های فاضلاب شهری متصل شود و از مهمترین اصول در لوله‌ کشی ساختمان ایمنی میباشد.

نحوه تعبیه لوله کشی ساختمان

بر طبق تنوع و گستردگی تجهیزات و تأسیسات ساختمانی در زمانه حاضر، لوله کشی ساختمان اکثری از تجهیزات را در بر می‌گیرد که کلیه ی ساختمان ها به ویژه در شهر های وسیع دربرگیرنده تجهیزات و تأسیسات متنوعی می باشند که مهمترین آن‌ها مشتمل بر لوله کشی گاز، لوله کشی آب، لوله کشی برق، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی پکیج و لوله کشی رادیاتور هست.

در معرفی کتاب آموزش لوله کشی در لوله کشی برق ساختمان مشخص و معلوم مینماید که لامپ هر قســمت از آپارتمان از چــه مناطقی عبور می کند.

در ضمن برقکار از روش این نقشــه محل تعبیه کلیدها و چراغها را تشــخیص داده و مدار لوله کشــی بــرق را از روی این نقشــه معلوم می‌کند.

در اتاقهای خواب لامپ سقفی با کلیدهای تبدیل تقسیم کنار در اتاق، کنار تخت در دسترس قرار می گیرد.

همینطور از کنار تخت خواب کلید یک پل، لامپ مطالعه دیواری بالای تخت لامپ را در دسترس قرار می دهد.

چراغهای پذیرایی با لوستر به هم پا کلید دو پل برای روشن و خاموش کردن پیاده سازی شده‌است.

چه اینکه خودتان لوله کشی ساختمان را انجام دهید و چه آن که لوله کشی ساختمان خویش را به متخصصین لوله کشی ساختمان واگذار فرمائید، در هر حالا باید یک کدام از انواع لوله کشی ها را گزینش کرده و به کارگیری نمائید. از آن جایی که شاید تعیین لوله کشی ساختمان برای تامین آب، فاضلاب و … برای شما مقداری مشقت بار و سرگردان کننده باشد بهتر است به بخش های مختلف معرفی کتاب آموزش لوله کشی مراجعه نمایید تا شما با گونه های لوله کشی و مزایا و معایب هر مورد از آنان آشنا شوید.

1. لوله هایPEX(پلی اتیلن)

لوله های پلی اتیلن یا این که پکس یک کدام از گونه های لوله های گزینه استعمال در لوله کشی ساختمان ها است که جدیدا از آنان به صورت گسترده ای به کارگیری می گردد. از این دسته لوله ها معمولا برای تامین آب ساختمان یا این که در واقع برای لوله کشی آب استعمال می‌کنند.

2. لوله های PVC

لوله های PVC نیز از سایر گونه های لوله ها برای لوله کشی ساختمان می‌باشند و به جهت سبکی آن‌ها نسبت به لوله های فولادی گالوانیزه که در قبل به کارگیری می شدند، بسیار دوست داشتنی هستند.

3. لوله های مسی

لوله های مسی از گزاره دیگر گونه های لوله ها برای لوله کشی ساختمان می‌باشند که بسیار محکم و سفت بوده و معمولا برای لوله کشی های آب به کار گرفته می شوند.

4. لوله های ABS

لوله ABS معمولا برای فاضلاب در لوله کشی ساختمان کاربردی است.

5. لوله های گالوانیزه و چدنی

لوله های گوالوانیزه و لوله های چدنی که از سایر سیستم های لوله کشی ساختمان میباشند، معمولا امروزه کمتر از آن‌ها به کار گیری می‌گردد در قبل به طور عمده برای آبرسانی، گاز، فاضلاب و … گزینه به کارگیری قرار می گرفتند

دانستنی های انواع لوله کشی

معرفی کتاب آموزش لوله کشی  و توضیح مبحث فلز کاری، گرما و انرژی، اشکال لوله و شیرآلات و وسایل بهداشتی،

معرفی کتاب آموزش لوله کشی و جوشکاری گاز، جوشکاری برق، خمکاری، نقشه کشی فاضلاب و پمپ

کتاب فراگیری لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب

باید با خواندن نقشه و رسم کروکی های لوله کشی و اشنائی با مقیاس اندازه در نقشه اشکال خطوط در نقشه کشی و نقشه های پلان ساختمان آشنا شوید. علائم اختصاری نقشه های لوله کشی و شناسائی اصول قرائت نقشه های لوله کشی با به کار گیری از علائم اختصاری برای اصول رسم کروکی های معمولی سیستم لوله کشی و در نتیجه برآورد هزینه موردنیاز کروکی های لوله کشی مهم است.

معرفی کتاب آموزش لوله کشی الکتریسیته: آشنائی با الکتریسیته مقدماتی و جریان برق و شناخت واحدهای اندازه گیری برق و تقسیم بندی مواد از حیث عبور جریان برق. شناخت وسایلی مانند خازن، فیوز و اشکال آن و دستگاه آوومتر( مولتی متر9 )

جوشکاری با قوس الکتریکی که در آن با اصول مقدماتی الکتریسیته و انواع جوشکاری قوس الکتریکی با جریان بی واسطه و متناوب آشنا می شوید. اصول مهیا سازی قطعات برای جوشکاری و جوشکاری لب به لب و اشکال مختلف جوشکاری لوله

معرفی کتاب آموزش لوله کشی و شناخت اتصال لوله: لوله های به کار گرفته در انتقال سیالات و شناخت اندازه های استاندارد لوله ها، قطر، ارتفاع و ضخامت و اتصالات در لوله کشی و آنگاه تولید کلکتور جوشی

معرفی کتاب آموزش لوله کشی و توانائی اتصال لوله های مسی: اشکال لوله های مسی، خمکاری لوله های مسی و کروم، آشنائی با خم کن های لوله های مسی، برش دادن لوله های مسی، اصول اتصال لوله های مسی توسط پرچ

وسایل بهداشتی و شیرآلات: وسایل بهداشتی و کاربرد آنها و انواع مختلف شیراآلات تقسیم بندی شیرها از دید کاربرد

آشنایی با لوله کشی و اتصال لوله ها: شیوه اتصال دنده ای، شیوه اتصال فلنچی، فلانجها، واشرها، لرزه گیرها

معرفی کتاب آموزش لوله کشی برای شناخت کانال های لوله کشی و سیستمهای حرارتی و برودتی، سیکل تراکم بخار و ...

کتاب اصول لوله کشی و سایزینگ: هر حوزه از تاسیسات به نوبه خویش دربرگیرنده شاخه های متنوعی میباشد. مطالعه تعداد متعددی از معرفی کتاب آموزش لوله کشی و مراجع متفاوت و در دسترس اشخاص، فایده بردن از علم و تجربه آن ها از ملزومات انجام اصولی یک پروژه به حساب آورده می شود. کتاب حاضر بی سابقه میباشد و به زمینه‌ی اصول لوله کشی و سایزینگ لوله ها پرداخته شده ‌است.

معرفی کتاب لوله کشی ساختمان

احتمالا هر کس در جستجوی شایسته ترین لوله کشی ساختمان میباشد هدفش از مطالعه معرفی کتاب آموزش لوله کشی ارتقاء داده ها و احتمالا یادگیری و تعیین شغل لوله کشی و تاسیسات تحت عنوان یک رشته میباشد .کتاب ها و جزوات زیادی در مسئله لوله کشی وجود دارد که بعد از مطالعه بهتراست به طور عملی هم با اشکال لوله کشی ساختمان کلنجار رفته تا داده ها تئوریک تماما برای شما جا بیفتد. چون صرفا معرفی کتاب آموزش لوله کشی و مطالعه آن بخاطر محدودیتها و مشکلاتی که در طول اجرای لوله کشی با آن سروکار داریم چندان اثر گذار نبوده و ضمن اینکه با فعالیت عملی مسایل تئوریک را بهتر یاد میگیرید.

معرفی کتاب آموزش لوله کشی یادگرفتن لوله کشی و نصاب اثاثیه بهداشتی در لوله های متفاوت از کتابهایی میباشد که برای مبتدیان منتشر شده‌است.

در شرایطی که قصد یادگرفتن لوله کشی ساختمان و تاسیسات مکانیکی را دارید با معرفی کتاب آموزش لوله کشی در تارنما تاسیسات ساختمانی در زمینه ی لوله کشی ساختمان و سیستمهای گرمایشی و سرمایشی و نصب اسباب بهداشتی نوشته ها و مقاله‌های خوبی پیدا کنید و به کلیات مفیدی رسیده و شاید با یه خرده وقت در قسمت معرفی کتاب آموزش لوله کشی آب و فاضلاب, لوله کشی شوفاژ و پکیج, نصب و فعال سازی موتورخانه و پکیج و سیستمهای سرمایشی کولر آبی‌رنگ و گازی و نصب شیرالات و ریزه کاری تاسیسات ساختمانی مطالب علمی و تجربیات فردی مناسبی کسب کنید.

معرفی کتاب آموزش لوله کشی لوله کشی آب سرد و گرم. اهمیت تمرین به این خاطر می باشد که شما با تکرار و ممارست و مطالعه دروس گذشته از ورود به گرد‌همایی آزمون با مثال های محتمل که در کاغذ امتحانی مشاهده کنید آشنا گردید و بتوانید نمره خیر را در آن آزمون کسب فرمائید .

در مبحث معرفی کتاب آموزش لوله کشی آب سرد و گرم ما با:

1ـ اصول اجرایی لوله کشی،

2ـ طریق درست تعیین مصالح،

3ـ نکات فنی و ایمنی در لوله کشی آب سرد و گرم و

4ـ قانون ها ملی ساختمانی، در زمینه‌ی لوله کشی آب سرد و گرم در ساختمان آشنا می شویم.

درک کردن جزئیاتی در خصوص طریق درست لوله کشی از قبیل قراردادن شیر یک طرفه و شیر فرعی بعد از کنتور، صاف و موازی بودن لوله ها در حین لوله کشی و اینکه مسیر لوله می بایست قائمه باشد، مگر اینکه در نقشه ی پیمانکار طرز آن را معلوم گردیده باشد؛ از اطلاعاتی میباشد که با خواندن سرفصل لوله کشی آب سرد و گرم در یک ساختمان و معرفی کتاب آموزش لوله کشی از آن‌ها باخبر می شویم.

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 12
  • آي پي ديروز : 12
  • بازديد امروز : 32
  • بارديد ديروز : 55
  • بازديد هفته : 224
  • بازديد ماه : 762
  • بازديد سال : 8,338
  • بازديد کلي : 81,527