loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی از جدیدترین سیستم‌های گرمایشی که در منازل و ساختمان‌های گوناگون استعمال می‌گردد میباشد. طریق اجرای رادیاتور قرنیزی در سراسر دور و بر منزل در فضایی نظیر ق

plumber بازديد : 390 پنجشنبه 16 مرداد 1399 نظرات (0)

روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی از جدیدترین سیستم‌های گرمایشی که در منازل و ساختمان‌های گوناگون استعمال می‌گردد میباشد. طریق اجرای رادیاتور قرنیزی در سراسر دور و بر منزل در فضایی نظیر قرنیزها جاسازی می گردند و به جهت تولید گرمای یکنواخت در کلیه بخش‌های منزل، بسیار قابل توجه میباشد. روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی معمولاً به روش‌های گوناگون انجام می شود و از طرفی شیوه به حساب آوردن رادیاتور قرنیزی نیز به‌این شکل میباشد که هر اتاق بایستی مدارهای غیر وابسته خویش را داشته باشد و به صورت غیروابسته تهیه خواهد شد.

مزایای سیستم رادیاتور قرنیزی

نسل تازه رادیاتورها که تحت عنوان سیستم گرمایشی در فصول سرد به کار گرفته می شوند، ظاهری قشنگ داشته و فضای کمتری را نیز اشغال می‌نمایند. روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی که موجب تولید گرمای یکنواخت در دور و اطراف می شود و از آنجایی که سیستم گرمایشی در زیر‌ترین محل منزل قرار می گیرد، معیار متعددی نیز در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌نماید. این نوع وسیله گرمایشی همینطور امنیت بالایی دارا است و احتمال بروز حوادثی نظیر حریق‌ و گاز گرفتگی در آن نیست. رادیاتور قرنیزی در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن موجب گرم شدن گوشه و کنار میشود و نسبت به بقیه رادیاتورها ۲۰ تا ۲۵ درصد منفعت‌ بیشتری داراست. به علاوه روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی معمولاً سریع‌ میباشد و نصب آن به زمان کمتری نسبت به بقیه رادیاتورها نیاز داراست. روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی این قابلیت را آماده نموده است که متحمل هزینه کمتری گردید و در واقع به ۵۰ درصد لوله‌کشی کمتر نیاز داشته باشید. نسل تازه رادیاتورها که تحت عنوان سیستم گرمایشی که در کنار عملکرد بالا، ظاهری خوشگل داشته و فضای کمتری را نیز اشغال می‌نماید.

رادیاتور قرنیزی آب گرم مایحتاج خویش را از روش آب گرم در محیط موتورخانه تأمین می‌نماید. روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی طوری میباشد که آب گرم در لوله‌های آن جریان پیدا می‌نماید و حرارت را به همگی قسمت های منزل منتقل می‌نماید. آب سرد گردیده در گردش مجدد به سوی موتورخانه می رود و روند گرم شدن صورت گرفته و آب گرم جایگزین وارد لوله‌ها گردیده و دمای فضا گرم باقی میماند.

کالا لوله‌های آبگرم به عمل رفته در رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی معمولاً مسی میباشد و شرایط پره‌ای داراست و از این لحاظ شباهت متعددی به رادیاتور درون اتومبیل دارد. معیار آب در رادیاتور قرنیزی معمولاً در توا‌ن معینی اثبات میباشد و از طرفی هر بخش، ترموستات و شیر مخصوصی داراست که قابلیت و امکان تهیه و تنظیم و گشوده نمودن داراست. هر اتاق مجهز به مداری غیر وابسته میباشد؛ برای اتاق‌ها معمولاً یک تا دو مدار و برای تالار‌ها وسیع‌ تا ۵ مدار جداگانه گزینه استعمال قرار می گیرد که هرکدام از این مدارها شیر جدا و وصل در ورودی و یک هواگیر در بخش خروجی خویش دارا‌هستند.

روش اجرای رادیاتور قرنیزی

اکثر اشخاص وقتی که برای اولین دفعه نام رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی را می‌شنوند، گمان می‌نمایند که ‌این رادیاتورها بر روی قرنیزهای موجود نصب خواهد شد، البته بهتر میباشد بدانید که روش اجرای رادیاتور قرنیزی بدین نحوه هر یک‌سری که گهگاه اجرا می‌گردد، البته ابداً پیشنهاد نمیگردد و برای نصب رادیاتور قرنیزی بهتر میباشد که قرنیزهای سابق از جا کنده شوند و رادیاتورها بر روی دیوار کنار آن ها نصب گردد. در کل روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی سرعت بسیار بالایی دارا است از آنجایی که سیستم بی آلایش‌ی دارد به راحتی اجرا میگردد. تجربه نشان داده که معمولاً نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد متراژ مجموع منزل از رادیاتور قرنیزی به کارگیری میشود. مثلا برای منزل ۱۵۰ متری نزدیک به ۵۰ متر رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی موردنیاز میباشد. همگی بخش‌های منزل که دارنده رادیاتور نیستند نیز توسط کاور پوشیده میگردند و ظاهری قشنگ و یکسان به تمام فضای منزل میدهند.

روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی این‌ میباشد که نخست بعداز نصب عایق حرارتی روی دیوار، بست‌ها با پیچ و رول پلاک نصب می گردند. رادیاتورها به اندازه دلخواه بریده می شوند و در محل مطلوب نصب می گردند آنگاه پس از اطمینان از آب‌بندی پروفیل کاور و بلید بالا در سایز موردنیاز بریده و نصب می شوند و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی بدین نحو انجام می شود. بعداز روشن کردن ترموستات قرنیزی، دمای اتاق را روی درجه دلخواه قرار دهید. جايگاه بندی این رادیاتورها معمولاً به طور مرتبه بندی در ۵ سکو میباشد که با قرار دادن روی تهیه دلخواه و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی دستگاه آغاز به گرم کردن می‌نماید و بعد از دمای معلومی خاموش می‌گردد. قابلیت و امکان راه‌اندازی رادیاتور قرنیزی با به کار گیری از انرژی برق نیز وجود دارد، که ‌این سیستم گرمایشی برای گرم کردن آب داخل لوله ها و پخش دمای تولید گردیده در دور و بر به مکان گاز از برق به کارگیری می‌نماید.

قطعات تشکیل دهنده رادیاتور قرنیزی

کلاً رادیاتور قرنیزی از یک‌سری قسمت های جدا ازهم درست شده میباشد که در روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی باید به آن توجه کرد و عبارت‌اند از:

عایق حرارتی، بست، رادیاتور

تبدیل‌های ۳/۸ به ۲/۱ که معمولا از فرآورده برنج یا این که آلومینیوم می باشند، رابط استیل، شیر تغییر دما

کاور آلومینیومی، بلید بالا

نوار لاستیکی PVC ، درپوش و تهیه ترموستات رادیاتور قرنیزی

که رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی مرتبه بندی متفاوتی دارد.

طریق لوله‌ کشی رادیاتور قرنیزی

لوله‌ کشی رادیاتور قرنیزی معمولاً به دو شکل کلکتوری و شاخه‌ای انجام میشود و معمولاً نحوه کلکتوری از آنجایی که نیاز به هیچ‌ اتصالی در کف اتاق ندارد، و ایمنی بیشتری دارااست، مطلوب‌ میباشد. در روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی و لوله کشی شاخه‌ای بایستی اتصالات را در کف اتاق‌ها جاسازی نمود و از این نظر یه خرده ناایمن می‌باشند و کمتر به کار برده می شود. در روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی می بایست بدین نکته اعتنا کرد که مسافت دو لوله رفت و برگشت از چهارچوب نسبتاً ۲۵ سانتی‌متر باشد و دو لوله از همدیگر نیز ۲۵ سانتی‌متر مسافت داشته باشند که هر انشعاب نیز می بایست از سایر انشعابات ۱۵ سانتی‌متر مسافت داشته باشد.

به کار گیری از رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی به جهت کاهش پروسه لوله کشی، هزینه پایین ‌تری در نصب و تعمیرات دارا‌هستند. گرمای این رادیاتورها به صورت یکنواخت در کلیه گوشه و کنار منزل پخش می‌گردد و با اعتنا به مزایای متعددی که نسبت به خیلی از سیستم‌های گرمایشی داراست، بیشتر مورد اعتنا قرار می گیرد. در‌صورتی‌ که برای نصب و اجرای این رادیاتورها و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی نیاز به یاری داشتید، از نیروهای لوله کشی کمک بخواهید.

مناسب ترین سیستم های حرارتی

نصب رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی ، که اینک حدودا جایگزین رادیاتور بلوکی (شوفاژ) و یا این که بخاری شده ‌است امروزه از مناسب ترین سیستم های حرارتی و گرمایشی، به حساب می آید. نصب رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی سبب پخش شدن یکنواختی گرما در گوشه و کنار اتاق است، که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، جریان هوای گرم را در همه جهات ساختمان یک اندازه تهیه می‌نماید.

نصب رادیاتور قرنیزی، به عنوان مثال سیستم های گرمایشی نو میباشد، که به جهت اعتنا به فاکتورهای ساختار توسعه یافته  مورد اعتنا قرار گرفته میباشد. نصب رادیاتور قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی به انگیزه حذف معایب سیستم های قبلی و دقت به زیبایی و به کار گیری از قرنیزها (روکش چوبی و پلاستیکی زیر دیوار) در مرکز پیشنهاد تاسیسات و کاربرد در منازل جای دارد.

روند انجام فعالیت رادیاتور به شرح زیر میباشد: تهیه و تنظیم و تامین آب گرم مایحتاج سیستم رادیاتور از دیگ موتورخانه متعلق به ساختمان و انتقال آب گرم از روش پمپ در لوله کشی قرنیز‌ها، انتقال گرما از قرنیزها به کف و دیواره اتاق‌ها

تغییر دمای دوباره آب و رجوع آن به سمت زیر و بازگشت آب سرد به موتورخانه

تکوین دوباره مراحل تغذیه قرنیزها از آب گرم و تکرار پروسه انجام یافته

ساختار این رادیاتورها به جهت انتقال سریع آب گرم به لوله های مسی جایگذاری گردیده، در دیواره قرنیز‌ها و متقابلا اخذ آب سرد و انتقال دوباره آن به دیگ موتورخانه برای گرم شدن دوباره و تکرار پشت سرهم این فرایند شباهت متعددی به رادیاتور اتومیبل دارااست و از روند فیزیکی و شیمیایی پیروی می نماید. مقدار آب موجود در سیستم رادیاتورهای قرنیزی باید در توان معینی ثابت باقی بماند براین اساس بایستی یک تانک ذخیر آب که در طول نصب و بکاربرده خواهد شد و عملرکرد دیگ بخار به ترموستات در اتاق موتورخانه میباشد. در ورودی اتاقها پشت در، انشعابات رادیاتور قرنیزی به مسافت یک سانتیمتر از یکدیگر و چسبیده به دیوار سپید کاری گردیده باشد و در پذیرایی که بستگی به پهناور و کوچک بودن ان داراست انشعابات در مجاورت ترین دیوار به پکیج و یا این که سیستم کلکتور باشد قابل ذکر می باشد که ارتفاع هر مدار رادیاتور قرنیزی نباید ۱۵ متر بیشتر باشد یعنی در صورتیکه یک دیواری که طولش بیشتر از ۱۵متر است بایستی از طرف دیگر هم انشعاب ورودی داشته باشد .

طریق نصب رادیاتور قرنیزی

1-ساختار لوله کشی در نصب رادیاتورهای قرنیزی و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی میشود بصورت کلکتوری و یا این که شاخه ای باشد، پیشنهاد ما در به کار گیری اکید از ساختار کلکتوری در لوله کشی است، زیرا از حیث ایمنی نشتی و شکستگی در‌این ساختار کمتر میباشد.

2-اجرا و نصب قرنیز در دیوارهای منحنی در هنگام لوله کشی: این فعالیت در حیث اولیه بسیار دشوار میباشد، ساختار قرنیز‌ها به طوری میباشد که متناسب با واحد سنجش انحنای دیوار امکان پوشاندن نصیب‌های متعدد لوله کشی را داراست.

3-سرعت لوله کشی در نصب رادیاتور قرنیزی: سرعت نصب بدلیل ساختار بی آلایش و تک لوله ای بودن بسیار بالاست، و فعال‌سازی آن و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی معمولی است. همین طور قابلیت بده بستان ریلکس و نصب آن روی ساختمان های دیرین سوای زخم رساندن، از سایر خصوصیت های خوب سیستم میباشد.

4- ارتفاع لازم برای لوله کشی: تقریبا 30 الی 40 متر دور و اطراف برای نصب لوله کشی رادیاتور قرنیزی در فضای منزل لازم میباشد.

5-جایگذاری لوله های رادیاتور های قرنیزی: جایگذاری درست لوله ها و رعایت استاندار و روش لوله کشی رادیاتور قرنیزی مسافت های رقم خورده از پهنا و طول به نسبت کف و دیوار از موردها بسیار ضروری در لوله کشی درست میباشد. نصب و اخذ این سیستم گرمایشی متناسب با متراژ و فضای در لحاظ گرفته گردیده وقیمت سبک پکیج دریافتی قادر است، متغییر باشد که نرخ‌گذاري بر طبق گزارش متخصص مربوطه پس از مشاهده فضای خانه در نظرگرفته میشود.

این ساختار به نظر صرفه جویی درانرژی گاز و به کار گیری در جاهایی که به انرژی گاز دسترسی ندارند، کاربردی میباشد، عیبی که داراست این میباشد که با قطعی برق ساختمان فعالیت سیستم گرمایشی متوقف میگردد.

نشر گرد غبار و ریزگرد های هوا؛ به جهت انتقال هوای سرد و گرم از کف اتاق که ممکن میباشد این هوا برای کودک ها و سالمندان و بیماران ریوی خطرناک بوده و برای درمانگاه ها و مرکز ها محافظت سفارش نمی‌گردد. گرما در قسمتی که رادیاتورها به رادیاتور مهم متصل میباشند، نسبت به بخش های دیگر بیشتر میباشد و در شکل نصب غیراصولی سبب به باد کردن کف ساختمان و لق شدن سرامیک ها میگردد.

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 8
  • آي پي ديروز : 12
  • بازديد امروز : 26
  • بارديد ديروز : 55
  • بازديد هفته : 218
  • بازديد ماه : 756
  • بازديد سال : 8,332
  • بازديد کلي : 81,521