loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

لوله کشی انشعابی ساختمان و تاسیسات ساختمان یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان میباشد چون بعد از اتمام فعالیت ساختمان تغییر تحول و تجدید بنا آن بسیار سخت میباشد و به همین انگیزه بسیار دارای اهمیت هست

plumber بازديد : 445 دوشنبه 27 مرداد 1399 نظرات (0)

لوله کشی انشعابی ساختمان و تاسیسات ساختمان یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان میباشد چون بعد از اتمام فعالیت ساختمان تغییر تحول و تجدید بنا آن بسیار سخت میباشد و به همین انگیزه بسیار دارای اهمیت هست که قسمت لوله کشی یکی بخش های سیستم تاسیسات به حساب می اید. لوله کشی ساختمان به چندین طرز گوناگون انجام می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

روشهای لوله کشی آب ساختمان

-لوله کشی انشعابی ساختمان

-لوله کشی آب به طریق کلکتوری

۱-لوله کشی به شیوه انشعابی: لوله کشی انشعابی ساختمان بدین شکل انجام میگردد که از لوله رایز برای واحد یک انشعاب گرفته می‌شود که ان را لوله مهم اب در درون واحد می نامیم و از لوله اساسی برای هر فضای که نیاز به اب دارد یک انشعاب گرفته می‌شود. در قبل از این نوع طریق برای اجرای لوله کشی ساختمان به کار گیری می شد که امروزه دیگر منسوخ شده ‌است چون احتمال نشتی در محل انشعاب بسیار زیاد میباشد.

مزایا لوله کشی به شیوه انشعابی: قیمت مناسبتر در اجرای لوله کشی انشعابی ساختمان

سرعت فراتر در اجرای عمل، صرف هزینه کمتری برای لوله و اتصالات، قابلیت اجرای لوله کشی روکار

معایب لوله کشی انشعابی ساختمان: قابلیت نشتی زیاد در شکل اجرای ناصحیح

در لوله کشی انشعابی ساختمان فشار آب کمتر نسبت به نحوه کلکتوری، قدمت و بازدهی کمتر نسبت به طریق کلکتوری

۲-لوله کشی به نحوه کلکتوری: این نحوه بدین شکل انجام می‌گردد که لوله مهم درون واحد به یک کلکتور وصل می‌گردد که در باطن یک باکس کلکتور جای دارد و برای هر فضای که به اب نیاز دارااست یک لوله منحصربه‌فرد از کلکتور برای آن دور و بر کشیده می‌شود برخلاف لوله کشی انشعابی ساختمان که از لوله مهم انشعاب می‌گیرد.

مزایا لوله کشی به طرز کلکتوری: قابلیت و امکان نشتی در‌این طرزنسبت به لوله کشی انشعابی ساختمان بسیار نادر میباشد چون بین راه و روش از اتصالات در لوله ها به کار گیری نشده میباشد.

افت فشار در لوله ها درین شیوه بسیار معدود میباشد، قدمت و بازدهی زیاد نسبت به نحوه انشعابی

قابلیت جاسازی شیر برای گشوده و بسته کردن هر مسیر

معایب لوله کشی به طرز کلکتوری: هزینه اجرا فراتر نسبت به لوله کشی انشعابی ساختمان

لوله کشی روکار و لوله کشی توکار

اصلا نمی شود سوای چک و نظارت جای متبوع جهت لوله کشی ساختمان ذکر کرد که لوله کشی توکار مطلوب خواهد بود یا روکار، در واقع هرمورد از این شیوه ها مزایای خاص خویش را داشته و می بایست با اعتنا به موقعیت، مطلوب ترین نحوه جهت لوله کشی ساختمان گزینش خواهد شد و درصورتی که لوله کشی فارغ از دیدن جای متبوع درباره با این که شیوه توکار بهتر میباشد یا روکار، لحاظ بدهد چندان تخصص وی قابل اطمینان نخواهد بود. دیگر مانند پیشین جهت لوله کشی آب منزل از لوله های گالوانیزه و روی فعالیت و نیز برای لوله های فاضلاب از لوله پلیکا و یا این که چدنی به کار گیری نمی‌شود و فن لوله کشی بسیار گسترده تر از پیش شده‌است.

اینک دست کم بر روی برگه نیز لوله کشی دارنده شیوه های گوناگونی بوده البته هر کدام از این طرز ها نظیر لوله کشی روکار و لوله کشی توکار در لوله کشی انشعابی ساختمان متعلق به موقعیت محیطی و نوع نقشه، ساختار ساختمان و نوع اجرای فعالیت میباشند. برای تشخیص شایسته ترین طرز لوله کشی شما باید مجموعاَ موقعیت خویش را تعریف فرمایید، بایستی مشاهده کنید این لوله کشی را برای منزل نوساز خویش میخواهید و یا در تامل تعمیر لوله کشی های منزل خویش را دارید و شاید هم بخواهید کاملا لوله کشی انشعابی ساختمان را تعویض نمائید. درباره با تعیین نوع لوله کشی ساختمان عواملی مثل وضعیت محیطی، نوع ساختمان، نوع درخواست لوله کشی و حتی نوع لوله انتخابی و لوله کشی انشعابی ساختمان برای لوله کشی نیز بسیار اثر گذار خواهد بود. برخی از مالک نظران و نیز مدرسین حوزه تاسیسات معتقد بوده در شرایطی که انجام کارها لوله کشی مطابق با پباده سازی و دانش مهندسی تاسیسات صورت گیرد و لوله کشی نیز در منزل ای نوساز و برای اولی توشه صورت گرفته شایسته ترین فعالیت استعمال از لوله کشی توکار در لوله کشی انشعابی ساختمان می‌باشد.

نکات لوله کشی آب ساختمان

لوله کشی انشعابی ساختمان بایستی طوری اجرا خواهد شد، که بازدارنده گشوده و مسدود شدن معمولی در و پنجره ها نشوند. بعد از لوله کشی در کف ساختمان بایستی حریم لوله ها را با خاک قابل انعطاف به صورت یکنواخت و متعادل مالامال کرد تا لوله در راستای محور خویش مستقر نگه داشته خواهد شد. در اجرای لوله کشی در خارج ساختمان به طبع می بایست لوله ها در لوله کشی انشعابی ساختمان عایق بندی شوند، تا در اثر سوز ‌و ‌سرما مبتلا ترگیدگی نشوند.

در این قسمت راجع به طریق های مختلف لوله کشی آب در ساختمان توضیحاتی را ارائه داده و آنگاه به نظارت نقاط قوت و ضعف هر مورد خوا‌هیم پرداخت.

لوله کشی سنتی آب: لوله کشی آب به نحوه سنتی از قدیم در ساختمان سازی کاربرد داشته و باید خاطرنشان کرد بیشتر ساختمان ها را در پیشین به ‌این نحوه لوله کشی می کردند. در آن بازه بیشتر از لوله های فلزی برای انجام لوله کشی و لوله کشی انشعابی ساختمان به کارگیری میشد. البته با اعتنا به دلایلی برای مثال اجرت بالای نصب به جهت رنج عمل، زنگ زدگی لوله ها و همینطور سنگین بودن لوله های فلزی فعلا دیگر از این لوله در لوله کشی آب ساختمان استعمال نمیشود.

لوله کشی انشعابی: در لوله کشی آب به شیوه انشعابی و لوله کشی انشعابی ساختمان لوله آب در کل ساختمان ازطریق رایز اساسی منشعب می گردد و تفاوتی در طرز لوله کشی آب سرد و گرم وجود ندارد. در‌این شیوه لوله مهم پس از اینکه از باطن خیابان وارد ساختمان شد بعداز نصب کنتور مستقیما در درون ساختمان گزینه به کارگیری قرار میگیرد. به کار گیری از رایز اساسی آب در باطن ساختمان در طرز انشعابی بدین شکل میباشد که برای هر محل مصرف یک انشعاب از سر لوله گرفته گردیده و در آخر تمام مسیر لوله کشی به یکدیگر دارای ارتباط میگردند. به همین عامل میباشد که بدین نوع از لوله کشی، انشعابی میگویند. لوله کشی انشعابی ساختمان را امروزه بعد از منسوخ شدن به کارگیری از لوله های فلزی با امداد لوله های پلیمری انجام میدهند.

برای لوله کشی آب گرم نیز یک انشعاب از رایز وارد وسیله حرارتی گردیده و از خروجی آن لوله آب گرم را بیرون می نمایند. این یک تعریف کلی از لوله کشی انشعابی بود. هم اکنون صورت قرار گیری لوله های منشعب گردیده در لوله کشی انشعابی به دو دسته تقسیم بندی میشود. لوله کشی انشعابی به طور توکار و لوله کشی انشعابی به طور روکار.

روش های لوله کشی بصورت انشعابی

در‌صورتی‌که لوله های منشعب گردیده از رایزر را از تحت مصالح ساختمانی عبور دهیم صورت لوله کشی به طور توکار برای لوله کشی انشعابی ساختمان انجام خواهد گرفت و با این اوصاف این نوع لوله کشی را نمی توان در ساختمان های در حال سکونت سوای کنده کاری اجرا کرد. ولی در صورتی لوله های آب سرد و گرم منشعب گردیده را بر روی سطح فرنگی دیوار نصب کنیم، طریق لوله کشی به صورت روکار انجام می‌گردد.

در بعضی ساختمان ها لوله ها را مانند لوله کشی انشعابی از کف ساختمان عبور می‌دهند ولی در ساختمان سازی های امروزی طریق لوله کشی کلکتوری به طور زیرسقفی اجرا میگردد، یعنی لوله های یک ساختمان را در پایین سقف طبقه بالایی عبور می‌دهند. شایسته ترین نحوه لوله کشی ساختمان را می شود با نظارت فاکتورهایی از قبیل سرعت اجرا، بها مجموع گردیده فعالیت، کیفیت عمل و مراقبت و حفظ از لوله کشی آب در ساختمان پیدا کرد اما صورت بنا نیز اهمیت بالایی در جستن شایسته ترین طرز لوله کشی داراست. خواسته از صورت بنا این میباشد که ساختمان در موقعیت ساخت‌و‌ساز میباشد و یا این که  اکنون سکونت میباشد که این دلیل اساسی نقش به سزایی در گزینش روش لوله کشی برای ساختمان داراست که نمی شود به راحتی از آن دیده پوشی کرد مخصوصا در شرایطی‌که بخواهید در یک طبقه جدا از هم مبادرت به لوله کشی انشعابی ساختمان فرمائید.

مجموعاَ دربین طرزهای لوله کشی روایت شده در شرایطی که پیرو سریع ترین شیوه لوله کشی آب در ساختمان می باشید ما به شما لوله کشی انشعابی ساختمان و به طور روکار را توصیه میدهیم، مخصوصا در شرایطی‌که ساختمان در وضعیت سکونت باشد. به این دلیل‌که در ‌این شیوه همانگونه که بیان شد فارغ از فساد میشود لوله ها را از روی سطح دیوار عبور بخشید. در واقع از این طرز لوله کشی آب در موضوع تعمیرات لوله کشی آب نیز به کارگیری می نمایند و عامل آن هم پرداخت مخارج کمتر و سرعت فعالیت فراتر میباشد. البته بعضا اشخاص به جهت اینکه ظواهر لوله ها در لوله کشی روکار معلوم میباشد، از این طرز از لوله کشی در ساختمان و لوله کشی انشعابی ساختمان خویش استعمال نمیکنند.

کیفیت روش های مختلف لوله کشی

همانگونه که می‌دانید کیفیت لوله کشی یکی ‌از فاکتورهای بسیار اصلی در باب لوله کشی میباشد و سفارش ما به شما این میباشد که تا حد ممکن از لوله کشی استعمال نمایید که بالاترین معیار کیفیت را داشته باشد تا از مخارج مازاد در آینده پرهیز گردد. کیفیت در لوله کشی انشعابی ساختمان را می شود در یک سری مورد گوناگون تحلیل کرد: قدمت لوله ها در لوله کشی، سرعت و فشار آب، دسترسی ریلکس به لوله ها ر صورتی‌ که بخواهیم برای ساختمان در حال نوسازی شایسته ترین سیستم لوله کشی ساختمان را در مسئله کیفیت آن تعیین کنیم صرفا لوله کشی کلکتوری با لوله های لایه ای به طور ذیل سقفی را میتوانیم اسم ببریم و بعد از آن لوله کشی انشعابی ساختمان. عامل کیفیت بالای این سبک لوله کشی این میباشد که اولا در این راه از لوله کشی از لوله های لایه ای استعمال می‌گردد که بر روی سرعت و فشار آب تاثیر منفی نمی گذارند و از طرفی هوای درون لوله ها به واسطه شیر هواگیری اتومات بالای کلکتور دفع می گردد. در زمینه‌ی مزیت سبک لوله کشی به طور سقفی می شود بیان کرد زیرا فشار مصالح از روی لوله ها بر داشته می گردد ارتفاع قدمت لوله ها نیز بالا رفته و کمتر مبتلا پارگی و نشتی می‌شوند. اما در لوله کشی روکار نیز می شود از لوله های لایه ای به کار گرفت و زیرا بیرون از دیوار میباشند فشاری بر روی لوله ها وارد نمیشود اما مزیت بیشتری که لوله کشی کلکتوری داراست این میباشد که به راحتی جریان آب در لوله ها را در محل های گوناگون ساختمان در دست گرفت. بالاخره ممکن میباشد لوله های آب هم مانند بقیه امکانات ساختمانی بعد از مدتی مبتلا به نقص‌ گردیده و نیاز به تعمیر و یا این که بده بستان پیدا نمایند. اکنون در این‌حالت صورت لوله کشی اول ساختمان انتخاب می نماید که چه واحد سنجش هزینه و وقت بایستی صرف تعمیر و یا این که ردوبدل لوله ها خواهد شد. از میان طرز های متفاوت لوله کشی میشود بیان کرد که در لوله کشی روکار کمترین هزینه و وقت را صرف ردوبدل یا این که تعمیر و حتی انشعاب گیری از لوله ها و لوله کشی انشعابی ساختمان کرد.

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 14
  • آي پي ديروز : 12
  • بازديد امروز : 35
  • بارديد ديروز : 55
  • بازديد هفته : 227
  • بازديد ماه : 765
  • بازديد سال : 8,341
  • بازديد کلي : 81,530