loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

نحوه لوله کشی روکار پکیج یکی‌از دو طرز لوله کشی انشعابی میباشد. لوله کشی انشعابی در کل مشتمل بر دو طرز لوله کشی توکار و روکار میباشد که تا قبل از این به لوله کشی توکار پرداخته شده‌است و د

plumber بازديد : 870 پنجشنبه 06 شهریور 1399 نظرات (0)

نحوه لوله کشی روکار پکیج یکی‌از دو طرز لوله کشی انشعابی میباشد. لوله کشی انشعابی در کل مشتمل بر دو طرز لوله کشی توکار و روکار میباشد که تا قبل از این به لوله کشی توکار پرداخته شده‌است و در این مقاله لوله کشی روکار آیتم ارزیابی قرار خواهد گرفت. با یقین هر مورد از این طرز ها مزایا و معایب خاص خویش را دارا هستند که میتوان با دقت به شرایط ساختمان متبوع یک کدام از آنان ‌را تعیین کرد. پیرو با شیوه اجرای لوله کشی و کابردهای آن آشنا خواهید شد.

اجرای روش لوله کشی روکار

لوله کشی به طرز روکار هنگامی به کارگیری قرار می‌گیرد که حالت ساختمان برای انجام لوله کشی توکار مطلوب نباشد. اجرای لوله کشی روکار ارزانتر از لوله کشی توکار میباشد و در صورتی‌ که ‌این نوع لوله کشی برای ساختمان اجرا خواهد شد هر بازه زمانی که نیاز باشد میتوان تغییرات و تعمیرات جزیی را برای لوله کشی سیستم گاز و فاضلاب انجام بخشید.

در حالتی‌ که ایجاد ساختمان متبوع به اتمام رسیده باشد اجرای لوله کشی توکار بسیار هزینه میباشد بر میباشد چون درین حالت بدون چاره به ساخت و ساز تخریب در مسیر لوله کشی و انجام دوباره بنایی و نحوه لوله کشی روکار پکیج بر روی آن خوا هیم بود. در‌این حالت بی شک لوله کشی روکار آیتم بهتری برای لوله کشی ساختمان میباشد. همینطور در شکل احتمال پوسیدگی لوله توکار و نیاز به اضافه کردن انشعابات تازه آب و فاضلاب و برای تغییر‌و تحول سیستم لوله کشی و شوفاژ ساختمان، لوله کشی روکار به لوله کشی توکار ترجیح داده گردد. لوله کشی روکار ساختمان را میتوان در طبقه اولیه و در تحت سقف پارکینگ و زیرزمین اجرا کرد و آن‌گاه لوله را به درون منتقل کرد. بهتر میباشد از عبور دادن لوله ها از کف دستشویی، خزینه و آشپزخانه دوری کنید چون این عمل می‌تواند صدمات بدون شوخی به عایقکاری کف و نحوه لوله کشی روکار پکیج وارد نماید. لوله های روکار را میتوان از روی نما یا این که پشت ساختمان نیز عبور بخشید به شرطی که همگی جوانب نحوه لوله کشی روکار پکیج را رعایت کرده باشید. در لوله کشی ساختمان لوله های شوفاژ در مسیر جدا از لوله های آب سرد و گرم ساختمان عمل می گردد. یک ورودی برای آب گرم و یک خروجی آب برای هر دستگاه به طور مخصوص، تعبیه می گردد. با ورود جریان آب گرم در نحوه لوله کشی روکار پکیج  به باطن شوفاژ و گردش میان پره های رادیات، هوای گرم در فضا به وجود میاید. سیستم شوفاژ در مقایسه با بخاری های کهن بسیار ایمن و کم هزینه میباشد.

نکات اصلی لوله کشی روکار

درصورتی که می خواهید از لوله کشی روکار و نحوه لوله کشی روکار پکیج در باطن خانه به کارگیری نمایید بایستی مراقب زیبایی نمای داخلی منزل باشید. بهتر میباشد لوله ها را از کناره های منزل و قسمت هایی که کمتر در معرض مشاهده کرد می‌باشند عبور دهید و حتی الامکان لوله هایی با قطر کمتر و نحوه لوله کشی روکار پکیج گزینش فرمایید تا ظواهر ظریفتری داشته باشند. برای نگهداری زیبایی ظواهر منزل میتوان لوله های روکار را بوسیله داکت پوشاند. بهتر میباشد لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ به طور لوله های دوتایی و موازی با هم انجام گیرد تا ظواهر بهتری داشته باشند. لوله کشی روکار را میتوان برای لوله کشی آب سرد و گرم، لوله کشی پکیج و لوله کشی شوفاژ و نحوه لوله کشی روکار پکیج انجام داده و با داکت کشی آن ها لوله ها را پوشانید. لوله کشی توکار شایسته ترین مورد برای لوله کشی شوفاژ میباشد مخصوصا هنگامی که پباده سازی ساختمان پیچیده باشد. در کل سفارش میشود با اعتنا به مسائل فنی از روکار کردن لوله کشی برای شوفاژ دوری کنید.

لوله های ساختمان نیز مانند مجموع مصالح و ابزار به عمل رفته در ساختمان به گذر زمان مقطع مبتلا فرسودگی و فساد میگردند و نیاز به بازسازی و تجدید بنا دوباره دارا‌ هستند. در قبل بیشتر از لوله های گالوانیزه و آهنی برای لوله کشی ساختمان استعمال می‌شد که ارتفاع قدمت نسبتا متعددی دارا هستند به شرطی که سطح فرنگی آنان در معرض نم، رطوبت و تماس بدون واسطه با آب نباشد. در غیر این شکل لوله ها خیلی زود در گیر زنگ زدگی گردیده و بایستی تعمیر یا این که ردوبدل شوند. در ‌این ‌صورت‌ ناچار به جوشکاری و حدید کردن لوله ها و نحوه لوله کشی روکار پکیج هستیم و بعضا از نقاط دیوار و کف نیز می بایست تخریب گردیده و لوله کشی مرمت و ترمیم خواهد شد. که این عمل نحوه لوله کشی روکار پکیج هزینه متعددی داشته و از نگاه اقتصادی به صرفه نخواهد بود.

در‌صورتی‌ که لوله کشی توکار در ساختمان شما، لوله ها را در معرض آب و رطوبت زیاد قرار می‌دهد بهتر میباشد لوله کشی روکار و نحوه لوله کشی روکار پکیج را برای منزل خویش تعیین فرمایید. لوله های روکار کمتر در معرض نم و رطوبت بوده و دوام بیشتری خواهند داشت. برای این عمل بهتر میباشد از لوله های پلیمری (لوله های سفید یا این که سبز) و ۵ لایه مصرف شود که ارتفاع قدمت بسیار زیادتری نیز دارا هستند. نحوه لوله کشی روکار پکیج و لوله کشی روکار را از کناره دیوارها عبور می دهند و در فواصل منظمی به دیوار یا این که کف مهار میکنند.

مزایای لوله کشی به شیوه روکار

درصورتی که لوله کشی یک ساختمان به طور روکار انجام یافته باشد شما می توانید هر بازه زمانی که مایحتاج باشد سیستم گرمایش آب گرم مصرفی آبگرمکن را به پکیج و نحوه لوله کشی روکار پکیج تغییر تحول دهید. به این ترتیب میتوان در شکل نیاز بخاری را به راحتی حذف کرده و به مکان آن سیستم شوفاژ یا این که رادیاتور نصب نمود. این فعالیت به صرفه جویی در هزینه گاز مصرفی نیز یاری میکند. از سایر مزایای لوله کشی روکار میتوان به حذف افت فشار آب، دسترسی به لوله ها در شکل نیاز به تعمیر و ساخت تغییرات پیش گویی نشده، ارتقاء اندازه لوله ها و آب ورودی و عدم نیاز به تخریب کف و دیوارها برای نحوه لوله کشی روکار پکیج اشاره نمود که در صرفه جویی هزینه کلی نیز بسیار اثر گذار خواهد بود. لوله کشی روکار هم برای لوله کشی آب گرم و سرد مصرفی و هم برای لوله کشی پکیج و رادیاتور کاربرد داراست. لوله کشی روکار را میتوان به طور سنتی یا این که کلکتوری انجام بخشید. در شیوه سنتی می بایست لوله کشی با نصب تعبیه والو ورودی برای هر طبقه و اتصال بی واسطه آن ها به جای های مصرفی در هر واحد و نحوه لوله کشی روکار پکیج انجام گیرد که درپی بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای لوله کشی روکار آب گرم و سرد مصرفی به طرز سنتی و نحوه لوله کشی روکار پکیج یک شاخه از محل کنتور اساسی آب منشعب کرده و در مسیر آن یک والو ورودی قرار می‌دهند. آن‌گاه یک لوله به سمت آبگرمکن منشعب میکنند و لوله ای دیگر را به به طور بدون واسطه یا این که با قرار دادن یک والو جای های مصرفی خزینه، آشپزخانه، دستشویی و … هدایت میکنند. پیشنهاد می شود هر واحد ورودی دارنده یک والو جدا ازهم باشد تا در شکل نیاز بتوان آب یک واحد خاص را جدا نمود ولی آب رسانی بقیه واحدها برقرار باشد.

طرز لوله کشی آب گرم و سرد

لوله کشی کلکتوری شایسته ترین طرز لوله کشی در منزل میباشد که در این سالها به آیتم اولیه نصاب ها بدل شده‌است. در‌این نوع لوله کشی یک کلکتور بر روی شاخه آب اساسی نصب گردیده که در واقع نقش یک ترمینال را دارااست. این کلکتور با شاخه های متعدد آب را به جای های مصرفی در ساختمان می‌برد.

برای این فعالیت معمولا از لوله های ۵ لایه برای نحوه لوله کشی روکار پکیج به کارگیری می‌گردد. در این طرز نحوه لوله کشی روکار پکیج نخست بایستی یک شاخه اساسی از لوله پشت کنتور کشید و آنگاه آن را به ورودی کلکتور نصب کرد. یک لوله نیز مستقیما به ورودی آب گرم کن ارسال می شود که خروجی آن بایستی به ورودی دوم کلکتور وصل گردد. دراین ‌صورت دو مسیر جدا از هم داریم که او‌لین برای آب سرد و دو‌مین برای آب گرم میباشد. میتوان ۴ تا ۸ خروجی آب را به کلکتور نصب نمود و در شکل نیاز این تعداد را ارتقاء اعطا کرد. حوزه‌ ای را برای تعبیه کلکتور تعیین فرمایید که قال مشاهده کرد نباشد. اکثر زمان ها مواقع کلکتور را در باطن دیوار قرار می دهند تا نهفته باشد که در این‌حالت در صورتی نیاز به تعمیر یا این که تغییر و تحول و نحوه لوله کشی روکار پکیج بود ناچار به تخریب کردن آن بخش خوا‌هیم بود.

برای لوله کشی کلکتور روکار بایستی برای هر محل مصرف دو تا خروجی آب هدایت کرد که یکی ‌از برای آب سرد و یک کدام از هم برای آب سرد میباشد. در بنا شده در هر محل مصرف بایستی به طور جفت جفت از کلکتور برای نحوه لوله کشی روکار پکیج لوله کشی گردد. این طرز را می توانید برای مجموع محل های مصرف آب مثل خزینه، آشپزخانه و … به طور جفت جفت انجام دهید. حسن این نوع لوله کشی درین میباشد که شما در هر حیطه یک والو جدا از هم نصب نموده اید و می توانید آب گرم و سرد هر قسمت را در اختیار گرفتن نمائید.

لوله کشی روکار سیستم گرمایش

در صورتی می‌خواهید لوله کشی سیستم گرمایش به طور روکار و نحوه لوله کشی روکار پکیج صورت بپذیرد می بایست آن را با سبک رادیاتوری اجرا فرمائید. در چنین قوانینی لوله کشی از کف ابدا پیشنهاد نمی‌شود چون بدون چاره به تخریب کف گردیده و بعد می بایست مبادرت به مرمت و روسازی و نحوه لوله کشی روکار پکیج کرد. اما در یک شرایط میتوان لوله کشی روکار سیستم گرمایش را از روی کف انجام اعطا کرد که در‌این‌حالت‌ بایستی فارغ از تخریب کردن کف، لوله کشی روکار را کف ساخته و مجددا روی آن کف سازی کرد. این فعالیت هزینه بر میباشد و به همین استدلال برای نحوه لوله کشی روکار پکیج پیشنهاد نمی شود.

گقتیم که بهتر میباشد برای لوله کشی روکار سیستم گرمایشی از سبک رادیاتوری به کارگیری کنیم. این نوع لوله کشی برای منزل های کهن که می خواهند سیستم گرمایش خویش را تغییر تحول دهند و برای نحوه لوله کشی روکار پکیج بسیار مطلوب میباشد. در این نحوه به مکان آبگرمکن از پکیج اسفاده میکنند و آب گرم بعد از خروج از پکیج به کلکتور هدایت گردیده و در مسیر برگشت از کلکتور به پکیج ارسال می شود. در این نوع لوله کشی آب بوسیله موتور یا این که پمپ پکیج در مدار گرمایش گرم می شود. در غایت آب در مسیر و برگشت به پکیج بازگردانده گردیده و از مسیر رفت آب به رادیاتورها ارسال می‌گردد. در این طرز نحوه لوله کشی روکار پکیج نیز لوله های آب می بایست به طور جفتی کشیده شوند به نحوی که لوله های رفت به بالای رادیاتور و لوله های رجوع به زیر رادیاتور متصل می گردند. در طرز لوله کشی روکار کلکتوری بایستی از لوله آب با سایز بین ۲۵ تا ۳۲ و برای لوله های باطن ساختمان از لوله های با سایز ۱۶ بهره برد.

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 7
  • آي پي ديروز : 12
  • بازديد امروز : 25
  • بارديد ديروز : 55
  • بازديد هفته : 217
  • بازديد ماه : 755
  • بازديد سال : 8,331
  • بازديد کلي : 81,520