loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

لوله کشی پکیج بدون کلکتور یکی از روش های لوله کشی است اما لوله کشی کلکتوری شایسته ترین شیوه لوله کشی در منزل میباشد که در‌این سالها به آیتم نخستین نصاب ها بدل شده ‌است. در ‌این نوع ل

plumber بازديد : 1866 دوشنبه 13 مرداد 1399 نظرات (0)

لوله کشی پکیج بدون کلکتور یکی از روش های لوله کشی است اما لوله کشی کلکتوری شایسته ترین شیوه لوله کشی در منزل میباشد که در‌این سالها به آیتم نخستین نصاب ها بدل شده ‌است. در ‌این نوع لوله کشی یک کلکتور بر روی شاخه آب نصب گردیده که در واقع نقش یک ترمینال را دارا است. این کلکتور با شاخه های متفاوت آب را به جای های مصرفی در ساختمان می‌برد. در این نوشته توضیحاتی در ارتباط با لوله کشی کلکتور ارائه خواهیم کرد مه همزمان به تفاوت هایی که با لوله کشی پکیج بدون کلکتور دارد اشارهه می کنیم.

نحوه انجام لوله کشی روکار

برای این عمل معمولا از لوله های ۵ لایه به کارگیری میگردد. در‌این نحوه در آغاز می بایست یک شاخه اساسی از لوله پشت کنتور کشید و بعد از آن، آن را به ورودی کلکتور نصب کرد. یک لوله نیز مستقیما به ورودی آب گرم کن ارسال میگردد که خروجی آن بایستی به ورودی دوم کلکتور وصل گردد و بسیار متفاوت از لوله کشی پکیج بدون کلکتور است. در‌این ‌صورت دو مسیر جدا از هم داریم که اولین برای آب سرد و دومین برای آب گرم میباشد. میتوان ۴ تا ۸ خروجی آب را به کلکتور نصب نمود و در شکل نیاز این تعداد را ارتقا داد. حیطه ای را برای تعبیه کلکتور گزینش فرمائید که قابل رویت کرد نباشد. اکثر وقت ها مواقع کلکتور را در درون دیوار قرار می دهند تا پنهان باشد که در صورتی نیاز به تعمیر یا این که تغییر تحول بود ناچار به خراب کردن خوا‌هیم بود و از لوله کشی پکیج بدون کلکتور استفاده کنیم.

برای لوله کشی کلکتور روکار بایستی برای هر محل مصرف دو تا خروجی آب هدایت کرد که یکی‌ برای آب سرد و هم برای آب گرم میباشد. در بنا شده در هر محل مصرف می بایست به طور جفت جفت از کلکتور لوله کشی خواهد شد و با لوله کشی پکیج بدون کلکتور فرق دارد. در نحوه لوله کشی روکار کلکتوری می بایست از لوله آب مهم با سایز در میان ۲۵ تا ۳۲ و برای لوله های درون ساختمان از لوله های با سایز ۱۶ به کار گرفت و با لوله کشی پکیج بدون کلکتور بسیار متفاوت است. در چنین قوانینی لوله کشی از کف اصلا سفارش نمیشود چون ناچار به تخریب کف گردیده و مبادرت به نوسازی و روسازی کرد. اما در یک شرایط میتوان لوله کشی روکار سیستم گرمایش را از روی کف انجام بخشید که دراین‌صورت می بایست فارغ از ضایع کردن کف، لوله کشی روکار را روی کف ساخته و مجددا روی آن کف سازی کرد که با لوله کشی پکیج بدون کلکتور فرق دارد. این فعالیت هزینه بر میباشد و به همین برهان سفارش نمی شود. برای لوله کشی سیستم گرمایش به طور روکار بهتر میباشد از لوله های ۵ لایه با سایز ۱۶ استعمال نمایید. شایسته ترین طریق برای اجرای لوله کشی روکار سیستم گرمایش استعمال از طریق کلکتوری به جای لوله کشی پکیج بدون کلکتور میباشد.

معرفی کلکتور و کاربردهای آن

کلکتور وسیله ای میله ای و لوله ای میباشد که در ذیل آن چندین خروجی وجود دارد تا با اتصال شیرهای منحصر لوله کشی کلکتوری برخلاف لوله کشی پکیج بدون کلکتور به این‌شیوه یا این که خروجی های آب به مسیرهای متعدد تقسیم بندی و ارسال می گردد. کلکتورها را در یک باکس نصب می نمایند که به آن باکس کلکتوری می‌گویند. این باکس ها دارنده دو مبنا در ذیل و دو شالوده در صدر میباشند که هرمورد با یک بست منحصر کلکتور را نگه می دارد.

برای تراز کردن باکس کلکتور می بایست اولیه بوسیله خشت یا این که مصالح دیگر تحت کلکتور تهیه و تنظیم خواهد شد و پس از تراز شدن آن با به کار گیری از گچ و یا این که شن و سیمان باکس را در مکان خویش سفت گردد اما برخی از باکس های کلکتور نیازی به مصالح و سفت کردن وجود ندارد که این نحوه با لوله کشی پکیج بدون کلکتور متفاوت است. بی آلایش ترین راه برای معین کردن و تعیین کلکتور نیاز به معیار انشعاب های مایحتاج و قطر لوله متبوع برای لوله کشی است. لوله های ورودی آب اساسی و خروجی آب از کلکلتورها معمولا در ۲۵ تا ۳۰ انتخاب میگردد و بستگی به معیار شاخه ها و خروجی کلکتور و متراژ ساختمان این شیرها گزینش می گردند و هر چه واحد سنجش خروجی کلکتور بیشتر باشد قطر لوله فراتر باشد بهتر میباشد یعنی ۳۲ باشد و در صورتی تعداد شاخه ها خروجی کمتر باشد انشعاب ۲۵ یا این که ۲۰ خوب میباشد. به عنوان مثال در شرایطی ‌که کلکتور در ساختمان دارنده ۱۰ یا این که ۱۲ انشعاب باشد بهتر میباشد از زانویی ۳۲ و لوله ۳۲ به کارگیری کنیم تا منجر افت فشار نشود. ولی در صورتیکه تعداد انشعاب و شاخ ها ۴ یا این که ۵ باشد قطر لوله و زانویی می بایست بیشتر از ۲۵ نیاز وجود ندارد. برای کلکتور های ۶ خروجی هم بستگی به ارتفاع مسیر لوله کشی و نوع مصرفی که در منزل انجام می‌شود میتوانید لوله ۳۲ و هم لوله ۲۵ تعیین نمایید. در ادامه مزایای لوله کشی با کلکتور و انواع آن را بیان می کنیم که بهتر می باشد از این روش به جای لوله کشی پکیج بدون کلکتور استفاده کرد.

انواع مختلف اتصالات لوله کشی

بر خلاف لوله کشی پکیج بدون کلکتور، شیرهای خروجی به کلکتور دو نوع در بازار وجود دارند. شیرهایی که از نوع مهره ماسوره ای و یا این که پرسی از نوع اولیه میباشند. این شیرها در مسیر اتصال لوله دو اورینگ و یک روکش پرسی دارا هستند. بعد از این که سر لوله با دستگاه کالیبره لوله تصحیح شد با مواد لیزکننده لوله در‌این شیرها با فشار وارد میشود به روشی که تا آخر سوراخی که بر روی پوشش فلزی معلوم گردیده لوله وارد می‌شود و بعد از آن با دستگاه پرس این لوله پرس می‌شود.

شیر لوله کشی کلکتوری مهره ماسوره ای: در شرایطی ‌که شیر یا این که لوله از نوع قدیمی باشد و نیاز به تعویض داشته باشد بایستی مجموعاَ لوله یا این که شیر تعویض گردد زیرا پرس سر لوله قابلیت مفتوح کردن آن را به شما نمی دهد و عمل مفتوح کردن آن بسیار سخت میباشد. نوع دوم شیر کوپلی شناخته می‌شوند که این شیرها هم در مسیر خویش دو اورینگ یا این که واشر دارا هستند با این تفاوت که یک واشر فلزی بر روی لوله جای ‌دارد تا در حین اتصال لوله به این واشر فلزی پشت لوله و داخل مهره قرار بگیرد و در محل متبوع محکم خواهد شد که این واشر سبب میشود که مهره رها نشود که همین موردها می تواند از تفاوت های این روش با لوله کشی پکیج بدون کلکتور باشد.

شیر کلکتوری کوپلی: تفاوت دیگر لوله کشی پکیج بدون کلکتور  با کلکتور برای اتصال لوله در طریق دوم یعنی کوپلی بسیار حائز اهمیت میباشد. بایستی خیلی مراقب باشید نخستین مهره و آنگاه واشر فلزی بایستی داخل لوله قرار بگیرد و آنگاه لوله به محل اتصال لوله صورت بپذیرد تا واشر و مهره به هم وصل شوند.

مزایای به کار گیری از لوله کشی کلکتوری و لوله کشی پکیج بدون کلکتور: جدا کردن آب مصرفی سرد و گرم از یک دیگر فشار آب مطلوب و متعادل در مجموع نقطه از ساختمان، جدا و یا این که وصل کردن آب در هر جایی از لوله که نیاز داشته باشیم.

انقطاع یا این که وصل کردن یک جای به عنوان مثال سرویس بهداشتی یا این که توالت در مواقع ضروری سوای نیاز به جدا مجموع لوله کشی ساختمان برخلاف لوله کشی پکیج بدون کلکتور و توزیع یک نواخت فشار آب

چگونگی انجام لوله کشی های مختلف

کلکتور، وسیله ای لوله ای مانند میباشد که در زیر آن تعدادی خروجی ساخته شده است. در دهانه این خروجی ها شیر اختصاصی کلکتوری نصب گردیده و آب را به مسیر های مختلفی تقسیم می نماید. با استعمال از کلکتور آب را در سطح ساختمان به صورت یکسان تقسیم کرد. همینطور طریق کلکتوری این قابلیت و امکان را تولید می نماید که آب را در هر ناحیه ای که نیاز میباشد انقطاع یا این که وصل کرد. او‌لین گام برای اجرای شیوه لوله کشی کلکتوری، گزینش محل نصب باکس کلکتور میباشد و مناسب تر از شیوه لوله کشی پکیج بدون کلکتور است. به باکس مخصوصی که کلکتور ها در آن قرار می‌گیرند باکس کلکتور گفته میگردد. توالت، آشپزخانه و یا این که حیاط جای های مطلوب و در دسترسی برای نصب باکس کلکتور میباشند. دقت داشته باشید محل نصب این باکس نباید در ذیل محل اتصالات برق یا این که گاز قرار داشته باشد و جای های بدون نور، مرطوب و سست نیز برای نصب باکس کلکتور مطلوب نیستند که در لوله کشی پکیج بدون کلکتور لزومی به انجام این کارها نیست.

بعد از آنکه شیرها بر روی شیر فلکه ورودی و کلکتور نصب و سفت شدند، کلکتور با به کار گیری از بست های مطلوب روی باکس نصب گردد. از آنجایی که برای انجام لوله کشی کلکتوری از لوله های پنج لایه به کار گیری می‌گردد که انعطاف بسیار متعددی دارا هستند، نیازی به به کارگیری از اتصالات لوله کشی مانند زانویی در لوله کشی ها وجود ندارد و با شیوه لوله کشی پکیج بدون کلکتور فرق می کند. در نحوه کلکتوری لوله ها را میشود سوای نیاز به کنده کاری های عمیق در دیوار، ذیل سقف و یا این که کف ساختمان جایگذاری کرد و آب سرد و گرم را به کلیه نقاط ساختمان هدایت کرد. به کار گیری از این نوع لوله کشی به جهت خصوصیت هایی که دارااست در ساختمان هایی با تعداد واحد زیاد بسیار مطلوب میباشد چون فشار آب در طبقات بالا کاهش پیدا نکرده و نیازی به استعمال از پمپ آب نخواهد بود و شاید بهتر باشد از این شیوه به جای لوله کشی پکیج بدون کلکتور استفاده کنیم.

مزایا و تفاوت های انواع لوله کشی

در این قسمت از مزایای استعمال از لوله کشی کلکتوری صحبت می کنیم که می تواند از تفاوت های اصلی بین لوله کشی پکیج بدون کلکتور و استفاده از لوله کشی با کلکتور باشد.

قابلیت و امکان در اختیار گرفتن جریان آب: در بخش اعظمی از مواقع نیاز میباشد تا در مسیر لوله کشی تغییراتی ساخت و ساز خواهد شد و یا این که تعمیراتی شکل بگیرد، با به کار گیری از لوله کشی کلکتوری در چنین قوانینی میتوانید با پیچاندن شیر آب کلکتور، آب را به راحتی جدا کرده یا این که وصل فرمایید اما در لوله کشی پکیج بدون کلکتور اینکار سخت انجام می شود.

فشار یکسان آب: به این دلیل‌که در انجام لوله کشی به طریق کلکتوری از اتصالات به کارگیری نمیشود، فشار آب در همه لوله های کف و سقفی یکسان میباشد و بهتر از لوله کشی پکیج بدون کلکتور است.

ارتقا بازدهی پکیج و رادیاتور: بازدهی حرارتی در شیوه کلکتوری به دو ادله ارتقاء پیدا می نماید. استدلال اولیه استعمال از لوله های پنج لایه میباشد که با انتقال سریع آب از اتلاف دما خودداری می نمایند و برهان دوم قابلیت و امکان انشعاب آب گرم برای منابع حرارتی و عدم استعمال از اتصالات میباشد که می تواند نگته حائز اهمیتی نسبت به لوله کشی پکیج بدون کلکتور باشد.

اجرای سریع: شما میتوانید در طی بسیار کوتاهی لوله کشی ساختمان خویش را با استعمال از طریق کلکتوری انجام دهید. چون برای نصب لوله های پنج لایه خلاف دیگر اشکال لوله های آب، نیازی به جوشکاری و بقیه طرزهای اتصال وقت گیر ندارید و بسیار به صرفه تر از لوله کشی پکیج بدون کلکتور است.

قدمت بالا و هزینه پایین: لوله ها و بقیه امکانات گزینه استعمال در لوله کشی کلکتوری مدل وزن بوده و حمل و نقل آن‌ها هزینه بر نیست. همینطور این طریق به سادگی انجام یافته و به همین برهان هزینه کمتری داراست. در حالتی که که از لوله و کلکتور های کیفیت بالا و فنی فعالیت ماهر برای لوله کشی آب کلکتوری استفاده نمایید، تقریبا تا ۵۰ سال نیازی به تعویض سیستم آبرسانی ساختمان نخواهد بود.

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 2
  • آي پي امروز : 4
  • آي پي ديروز : 12
  • بازديد امروز : 17
  • بارديد ديروز : 55
  • بازديد هفته : 209
  • بازديد ماه : 747
  • بازديد سال : 8,323
  • بازديد کلي : 81,512