loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

تعویض سیم کشی برق ساختمان کار بسیار اصولی و حساسی است و در صورتیکه تصمیم گرفتید سیم کشی منزل‌ تان را می خواهید خودتان انجام دهید، شما یک گام اساسی در تبدیل شدن به یک تکنسین رشته برق برداشته&zw

plumber بازديد : 736 دوشنبه 20 مرداد 1399 نظرات (0)

تعویض سیم کشی برق ساختمان کار بسیار اصولی و حساسی است و در صورتیکه تصمیم گرفتید سیم کشی منزل‌ تان را می خواهید خودتان انجام دهید، شما یک گام اساسی در تبدیل شدن به یک تکنسین رشته برق برداشته‌اید. ولی جهت نیل به مرحله آخرین سیم کشی یک خانه مسکونی، می بایست کار های متعددی انجام دهید؛ فراموش نکنید رعایت نکات ایمنی و داشتن تمرکز بی نقص او‌لین و مهم‌ترین نکات انجام این پروژه می باشند اما در حالتی‌که خسته می‌باشید هیچ زمان سمت پروژه سیم کشی منزل نروید.

سیم کشی ایمن و ماهرانه منزل

در او‌لین گام نیاز دارید نقشه خانه را آنالیز فرمایید. روی نقشه محل هایی که می‌خواهید کلید، پریز و سرپیچ قرار دهید را مشخص و معلوم نمایید و محل باکس های تقسیم را معلوم نمایید و بعد از این، نقشه وسایل منزل را بچینید. مطمئن گردید کلیدها و پریزها پشت وسایل خانه قرار نمیگیرند. باکس تقسیم ها را در محلی به دور از دسترس خردسال ها و قابل دسترس برای خودتان تعبیه فرمائید. باکس تقسیم را ترجیحا مجاورت درب ورودی خانه قرار دهید چون این فعالیت سبب میگردد بتوانید هنگام ورود و خروج به خانه و تعویض سیم کشی برق ساختمان راحت برق مهم را انقطاع و وصل فرمائید.

روی نقشه محل عبور لوله های آب و گاز را هم معلوم نمائید؛ این لوله ها بسیار حساس می‌باشند و محل عبور آن ها برای شما بسیار اصلی میباشد. برای استارت عمل سیم کشی منزل و تعویض سیم کشی برق ساختمان بایستی در آغاز نقشه برق ساختمان را محاسبه نمایید. اولین علامت ماهر بودن فعالیت یک برقکار ساختمان، محل قرارگیری کلیدها، پریزها و خروجی سرپیچ هاست. همان طور که پیش از این گفتیم بسیار اساسی میباشد که خروجی های شما پشت وسایل خانه قرار نگیرند و همینطور می بایست مراقب باشید سرپیچ های شما بیشتر از حد به سقف یا این که کف خانه مجاورت نباشند. برای اینکه پس از هر جا به جایی وسیله، نگران پنهان شدن کلید و پریزتان پشت تخت خواب ها و سایر وسایل نباشید استانداردها را رعایت نمائید.

در گام‌ بعدی بایستی محل قرار گیری وسایل اصلی برقی را برای تعویض سیم کشی برق ساختمان مشخص و معلوم فرمایید. شما به دست‌کم یک پریز مجاورت محل یخچال فریزر، یک پریز مجاورت محل گاز و یک پریز مجاورت محل ماشین های جامه شویی و ظرف شویی نیاز دارید. همینطور بایستی هود و تلفن همراه تلفن را هم در حیث بگیرید و مراقب باشید کلید و پریزهای آشپزخانه ابدا مجاورت ظرف شویی یا این که محل با ریسک تر شدن قرار نداشته باشند. با بالا رفتن قدمت ساختمان، سیم‌کشی برق ساختمان قادر است مبتلا خلل و یا این که فرسودگی خواهد شد. هیچ وقت سوای تجربه کافی، مبادرت به تعویض سیم کشی برق ساختمان و اتصالات برقی نکنید این فعالیت تبعات جبران ناپذیری دارد.

برقکاری یک واحد ساختمانی

برای شروع کار و تعویض سیم کشی برق ساختمان  محل قرار گیری پریزها و کلیدها را در نظر بگیرید.

مسیر سیم کشی را با چکش و مداد شیار بزند. لوله های منحصر به فرد را در مسیر بخوابانید و مکان قوطی ها را که از قبل مشخص و معلوم کردید خالی فرمائید.

مکان نور و روشنایی های سقفی و باکس کلیدها و پریزها را با تراز، صاف نمائید. قوطی ها را پس از تراز کردن با گچ اثبات نمائید و باکس فیوز را هم به همین طرز ساکن و اثبات نمایید. معلوم کردن مسیر لوله های برق در مرحله محکم کاری ساختمان مهم است. پس از کف سازی و کاشی کاری و سپید کاری دیوار قوطی کلید‌ها را پاک نمائید و لوله های اضافه را ببرید.

با فنر سیم کشی و باتوجه به ورودی ها و خروجی های هر بخش، باطن لوله ها سیم کشی نمایید و فراموش نکنید مدام کمی سیم اضافه در حیث بگیرید تا بعد برای تعویض سیم کشی برق ساختمان مشکلی نباشد و کابل آنتن، تلفن و آیفون را فراموش نکنید.

بعد از رنگ کاری: کلید و پریزها را ببندید و فراموش نکنید کلید و پریزها را هم تراز فرمائید.

آیفون رو طبق نقشه در دفترچه سوار فرمایید و سرپیچ ها را ببندید البته سیم های آن را سفت نکنید.

مطلقا برای وسایل آشپزخانه سیم اتصال به زمین در لحاظ بگیرید و در رابطه سیم اتصال به زمین و تعویض سیم کشی برق ساختمان  از یک کارشناس پرسش نمایید.

نکته بسیار مهمی که می بایست به آن دقت فرمایید این میباشد که راهنمای موجود، اختصاصی عده ای درج شده که با اصول اول و ایمنی برق آشنا میباشند. درصورتی که مطمئن نیستید که با این اصول و تعویض سیم کشی برق ساختمان  آشنا میباشید، اکیدا پیشنهاد می‌کنم از یک کارشناس مشورت بگیرید. فراموش نکنید برقکاری ساختمان در عین بی آلایش بودن، نکات ریز متعددی دارااست که رعایت آن ها ما یحتاج تجربه میباشد.

ارزیابی سیم‌ کشی برق ساختمان

انجام آزمایش برق: خاموش کردن پریز برق یا این که منبع کفایت نمیکند، زیرا این قابلیت و امکان وجود دارد که اتصالات و سیم‌کشی‌ها به یک مدار دیگر هم متصل باشد که شما از وجود آن بی‌خبر باشید. به این ترتیب اولی و شاید اساسی‌ترین نکته، چک وجود جریان برق در سیم‌ها و یا این که اتصالات میباشد. آنالیز این که آیا سیم‌ها و اتصالات دارنده جریان برق باشند را میتوانید با فازمتر انجام دهید و از خطرهای ناشی از شوک الکتریکی هنگام تعویض سیم کشی برق ساختمان خودداری نمایید.

چک شدت جریان برق در خروجی‌ها: در کشور‌ایران معمولا دو نوع شدت جریان وجود دارد که با درایت از آنان میتوانید از فساد وسایل برقی، اتصالی، حریق‌سوزی و مخاطرات این چنینی دوری فرمائید. یک نوع برق شهری و دیگری شدت جریان برق کمتری میباشد که در سیم‌های تلفن جریان دارد و دارنده آمپر تحت‌خیس میباشد. بدین ترتیب در مداربندی، سیم‌کشی منزل و تعویض سیم کشی برق ساختمان بدین نکته هم دقت نمایید.

ازآنجا که برق در امتداد سیم‌ها و اتصالات حرکت می‌نماید، بر این اساس با ساخت اتصالات توانا، از اتصالی و حتی حریق‌سوزی خودداری می کنید. چون اتصالات شل و ول، جریان را محدود کرده و با سپری شد مقطع منجر اتصالی و حریق‌سوزی میگردند. نکته دیگر این که وقتی که دو سیم را به هم متصل کردید، مطلقا پس از اتمام کارتان و تعویض سیم کشی برق ساختمان ، روی محل اتصال دو سیم را با چسب‌های نواری منحصربه‌فرد برق بپوشانید. درباره‌ی وسایل برقی که به سیم اتصال به زمین نیاز دارا هستند، قطعا ایمنی را رعایت نمایید و از سیم اتصال به زمین به کار گیری فرمایید. به این دلیل که رعایت این نکته ظاهرا معمولی، از خطرهای متعددی پیشگیری می‌نماید.

استعمال از باکس اتصال برای بالا بردن ضریب ایمنی و نگهداری از اتصالات: به هنگام عکس العمل با تعداد متعددی از اتصالات سیم‌کشی و تعویض سیم کشی برق ساختمان بهتر میباشد مسلما از باکس اتصال استعمال فرمائید.

تشخیص اتصالی سیم‌کشی برق

اتصالی برق که یکی‌از خطاهای عمده برق خانگی میباشد، وقتی چهره می دهد که فیوز به طور ناگهانی جدا گردیده و وقتی که فیوز را مجدد بالا بزنید، گشوده هم انقطاع میگردد. به جز انقطاع شدن برق در کانال سراسری، در برخی از موردها مشاهده گردیده که جراحت دیدن کابل برق ورودی کنتور ساختمان سبب جدا شدن برق کنتور شده ‌است. هنگام بارش برف و باران یا این که گردبادهای شدید و تعویض سیم کشی برق ساختمان به اشتباه احتمال جدا شدن برق کنتور وجود دارد.

عوارض اتصالی سیم‌کشی برق ساختمان و تعویض سیم کشی برق ساختمان به اشتباه منجر به مخاطراتی خواهد شد که می‌شود خاطرنشان کرد مهمترین عارضه ها در صورت اتصالی برق موارد زیر است:

فساد فیوز، اتصالی سیم‌ها، ضعف خطوط سیم‌کشی و فرسودگی آنان، فساد یک منبع مصرف کننده متصل به جریان، سوختن سیم‌کشی

اتصالی ناشی از فساد فیوز: فعالیت فیوزها، انقطاع و وصل مسیر عبور جریان میباشد. با فساد فیوز جریان انقطاع گردیده، از برق جدا می گردد که برای تشخیص فساد فیوز، فیوز مربوطه را از مدار بیرون کرده، آن را آزمایش فرمائید و از کارایی درست آن مطمئن گردید. در شکل فساد فیوز، بایستی آن را با یک فیوز هم آمپر عوض کنید و تعویض سیم کشی برق ساختمان را انجام دهید.

اتصال ناشی از خلل داخلی دستگاه برقی یا این که اختلال دو شاخه دستگاه: در حالتی که هنگام عمل با یک دستگاه با اتصالی مواجه شدید، شاید دوشاخه دستگاه یا این که دستگاهی که به پریزها وصل میباشد، خلل داخلی باشد و سبب ساز بروز اتصالی در مدار گردیده باشد. بدین ترتیب آن وسیله را از برق بیرون کرده و فیوز را محاسبه فرمائید. گهگاه نیز به کار گیری از وسیله مصرف مانند دستگاه جوش، بخاری برقی و ... در پریز نامناسب سبب ساز این رخداد می شود. پس به‌این نکته هم دقت داشته باشید در غیر این صورت تعویض سیم کشی برق ساختمان به دلیل اتصالی مسئله ساز می شود.

اتصالی کلیدهای برق: کلید‌ها را خاموش کرده و فیوز را بزنید ولی در صورتیکه گشوده هم فیوز پرید، مشکل از چراغ هاست. سرپیچ‌ها و چراغ‌ها را به توجه تحلیل فرمایید تا ملاحظه کنید نقص‌ از کدام سرپیچ یا این که چراغ میباشد یا تعویض سیم کشی برق ساختمان نیاز است.

مباحث قوانین ملی ساختمان

در قوانین ملی ساختمان به صورت مفصل و مبتنی بر فرمول های مهندسی در رابطه اینکه سطح بازه سیم ها در هر جا چقدر می بایست باشد، هر فیوز چه ظرفیتی دارااست یا این که مسافت سیم ها و گنجایش باکس های تقسیم و اتصال چقدر بایستی باشد و اکثری مورد ها دیگر گفت و گو شده‌است. خروجی مبانی محاسباتی ضوابط ملی ساختمان با دقت به عرف رایج ساختمان و مواد و متریال موجود در بازار کشورمان قادر است چنین مواقعی باشد: یا این که موردها کاربردی تری از این قبیل در ضوابط ملی برق کشی ساختمان و تعویض سیم کشی برق ساختمان نقل شده میباشد:

کل کلیدهای نور ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر طول داشته باشند و پریز آشپزخانه ۶۰ و یا این که ۱۲۰ سانتی متر طول داشته باشد.

پریز حمام ۱۲۰ سانتی متر طول داشته باشد و کلید اسپلیت ۱۳۰ سانتی متر طول داشته باشد.

مسافت کلیدهای ساختمانی از کف: ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و مسافت پریزهای برق، تلفن و آنتن ساختمان از کف: ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر است.

تعویض سیم کشی برق ساختمان و توجه به مسافت باکس فیوز ساختمان از لوله های گاز و آب که ۱ متر است.

مسافت پنل و موبایل آیفون ساختمان از کف: ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر

مسافت آویز چراغ ها از سقف ساختمان: ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر

مسافت قوطی ها از چارچوب ساختمان: ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر

تعویض سیم کشی برق ساختمان  و توجه به فیوز نور و روشنایی که ۱۰ آمپر است و فیوز پریزها: ۱۶ آمپر

فیوز کولرگازی و فیوز مهم ساختمان: ۲۰ آمپر و همچنین فیوز کنتور ساختمان: ۲۵ آمپر

همانگونه که دیدیم برق کشی ساختمان و تعویض سیم کشی برق ساختمان، موضوعی پراهمیت و خطرناک میباشد. البته خبر خوب این میباشد که اصول و استانداردهای آن تماما مشخص و معلوم گردیده اند و در‌صورتی‌که نقشه شما طبق این اصول پباده سازی و اجرا گردیده باشد خیالتان میتواند به طور کامل از لحاظ ایمنی ساختمانتان و تعویض سیم کشی برق ساختمان راحت باشد.

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 6
  • آي پي ديروز : 12
  • بازديد امروز : 22
  • بارديد ديروز : 55
  • بازديد هفته : 214
  • بازديد ماه : 752
  • بازديد سال : 8,328
  • بازديد کلي : 81,517