loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

لوله کشی سرویس بهداشتی عمومی با توجه به اینکه در متراژ بالا می بایست پباده سازی شود و از طرفی به جهت هزینه های بالای آن در صورت مواجه شدن با مشکل در این سیستم، می بایست با استفاده از لوله های مرغوب

plumber بازديد : 5076 دوشنبه 12 خرداد 1399 نظرات (0)
لوله کشی سرویس بهداشتی عمومی با توجه به اینکه در متراژ بالا می بایست پباده سازی شود و از طرفی به جهت هزینه های بالای آن در صورت مواجه شدن با مشکل در این سیستم، می بایست با استفاده از لوله های مرغوب اجرا شود. علاوه بر این نحوه اجرای نوع لوله کشی آب و فاضلاب سرویس بهداشتی می بایست به صورتی باشد که اولا بدون هیچ مشکلی اعم از نشتی لوله های آب، ترکیدگی لوله های فاضلاب و گرفتگی آن‌ها حداقل تا 5 سال بتوان از آنان استفاده نمود. دوما مدل اجرای لوله کشی سرویس بهداشتی بایستی به گونه ای باشد که پس از گذشت زمان و بروز هر گونه مشکلی در آن بتوان با کمترین میزان ضرر و سپری کردن وقت و هزینه مشکل را برطرف کرد.
با دقت به این توضیحات مشخص و معلوم می باشد که استفاده از سیستم لوله کشی آب با لوله های پنج لایه به طور زیر سقفی و یا روکار و لوله بازکنی ارزان در کنار اجرای لوله کشی سرویس بهداشتی با به کارگیری لوله های پوشفیت و یا پلیکا به صورت زیر سقفی بهترین روش لوله کشی سرویس بهداشتی به حساب آورده می شود. او‌لین و مهم ترین قضیه در خصوص نصب شیرآلات بهداشتی و لوله کشی سرویس بهداشتی دقت و اهمیت به مصرف انرژی کمتر، تمیزی بیشتر و راحت تر و همینطور عمر بالای امکانات موجود در لوله کشی سرویس بهداشتی می باشد. این هدف صرفا با استفاده از مواد اول مرغوب و در کنار نصب شیرآلات امروزی و هوشمند به دست خواهد آمد.

لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی

لوله کشی سرویس بهداشتی یا به طور اختصاصی فاضلاب لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی یا فاضلاب لوله کشی سرویس بهداشتی فرنگی (لوله کشی توالت فرنگی) یکی از پرتقاضاترین سرویس های لوله کشی سرویس بهداشتی می باشد. دلیل این امر وجود توالت در اکثر ساختمان‌ها می باشد و به تبع نیاز به لوله کشی فاضلاب دستشویی می باشد. بسیاری از مردم در‌پی آموزش تصویری لوله کشی فاضلاب ساختمان و لوله کشی سرویس بهداشتی می باشند. می بایست به این مورد دقت کنیم که این کار بسیار تخصصی می باشد و در صورت هر گونه کج فهمی از فراگیری، در بلندمدت، آسیب‌های عمیقی به ساختمان وارد می گردد که از جمله آنها می‌توان به نم سرویس بهداشتی فرنگی، آسیب به لوله کشی سرویس بهداشتی و ... اشاره کرد.
هرچند سرویس بهداشتی‌ ایرانی بر پایه ی اندازه مشخصی مدام تولید می شد اما به جهت کوچک شدن فضا‌های زندگی امروزه ابعاد کوچکتری هم از این دستشویی‌ها ایجاد و روانه بازار گردیده‌اند. ولی در مجموع اندازه استاندارد سرویس بهداشتی ایرانی عبارت است از 40 سانتی‌متر عرض و حدود 60 سانتی‌متر طول. متناسب با این اندازه می باشد که می بایست یک استاد کار لوله‌کش در حین لوله کشی سرویس بهداشتی خانه معیارها و اندازه‌های مورد نظر را حساب نمائید.
همان طور که گفتیم صرف نظر از ابعاد دستشویی و اینکه در آینده کارفرما کدام اندازه از سرویس بهداشتی را برای کار گذاشتن در این فضا در نظر دارد بایستی مطابق با استانداردهای لوله کشی سرویس بهداشتی، لوله فاضلاب سرویس بهداشتی ایرانی را طراحی کرد. هرچند در تمامی شرایط رعایت اندازه یکسان معمولا خیلی سخت می باشد اما مناسب ترین فاصله ‌ای که برای تعبیه فاضلاب لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی در حین اجرای لوله ‌کشی در نظر گرفته می گردد حدود 30 تا نهایتا 35 سانتی‌متر می بایست باشد.
لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی
براین اساس با دقت به محاسبات لوله‌ کشی بایستی از دیوار بنا شده در ساختمان با میزان حدودی دیوار تمام گردیده پس از گچ کاری و کاشی کاری حداقل 25 سانتی‌متر فاصله لوله ما تا دیوار به درستی لحاظ گردیده باشد. برای این منظور پیشنهاد می گردد که درصورتی که لوله کشی سرویس بهداشتی روکار است نخست محل نصب سیفون لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی را معلوم فرمائید و آنگاه الگوی لوله‌ کشی خود را اجرا فرمائید. در صورتی که هم لوله کشی سرویس بهداشتی زیر سقفی انجام می‌دهید می بایست ابتدا محل سیفون را سوراخ نمایید و بعدا لوله کشی سرویس بهداشتی را شروع فرمائید. همیشه در فواصلی که در نظر می گیرید وجود 3 تا 5 سانتی‌متر خطا مشکلی ایجاد نمی کند اما درصورتی که بیش تر از این اندازه باشد بعدا در نصب دستشویی می‌تواند خلل و مشکل ایجاد کند.
برای مثال در صورتی که لوله کشی سرویس بهداشتی شما کمتر از 25 سانتی‌متر تا دیوار فاصله داشته باشد بعد از کاشی کاری ممکن است این فاصله به حدود 15 سانتی‌متر برسد که عملا با دقت به گلویی سیفون و نیاز به نصب سیفون دیواری عمل نصب دستشویی به مشکل بر خواهد خورد. یا این که برای مثال در صورتی که مسافت لوله ‌کشی فاضلاب شما تا دیوار حدود 40 سانتی‌متر باشد عملا فضای پرت دستشویی زیاد خواهد بود. چون نه می توانید از پشت آن استفاده مطلوب دیگری بکنید و نه اینکه به راحتی سیفون را کار نمائید مگر اینکه دستشویی فضای بسیار زیادی داشته باشد که باز هم منطقی وجود ندارد. مناسب ترین فاصله برای نصب سرویس بهداشتی ایرانی از دیوار حدود 25 تا 30 سانتی‌متر می باشد. باز هم تاکید می کنیم که کمتر از این فاصله استفاده از آن را سخت می نماید و بیشتر از این فاصله فضای زیادی را از دستشویی اشغال خواهد کرد.

نکات مهم در نصب و لوله کشی توالت

به جز فاصله لوله فاضلاب دستشویی ایرانی و لوله کشی سرویس بهداشتی و همینطور سنگ سرویس بهداشتی ایرانی تا دیوار می بایست اندازه‌های دیگری را هم برای نصب سرویس بهداشتی ایرانی مد نظر داشته باشید که پرداختن به آن در این مبحث نمی‌تواند خالی از لطف باشد.
نکات مهم در نصب و لوله کشی توالت
• عرض مناسب سرویس بهداشتی ایرانی حدود 85 سانتی‌متر می باشد که این مسئله برای معلوم کردن جای لوله کشی سرویس بهداشتی اهمیت زیادی داراست.
• طول مناسب برای محل دستشویی ایرانی بایستی حدود 150 سانتی‌متر در نظر گرفته شود.
• برای نصب سنگ دستشویی و همینطور لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی بایستی از دو طرف راست و چپ برای استفاده کننده از سرویس بهداشتی دست کم 45 سانتی‌متر فضا تخصیص داده شود
• سنگ دستشویی می بایست دست کم 60 سانتی‌متر از درب سرویس بهداشتی مسافت داشته باشد تا درب سرویس بهداشتی به استفاده کننده گیر نکند. این مورد بخصوص چنانچه دستشویی را طولی کار می کنید می بایست با محاسبه دقیق لوله کشی سرویس بهداشتی صورت بپذیرد.
سیفون لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی در فاصله 1.80 نصب می شود. به این ترتیب سقف سرویس بهداشتی نباید ازاین مقدار کمتر باشد. به منظور لوله کشی سرویس بهداشتی ایرانی مسلما قبل از پباده سازی الگوی لوله ‌کشی خود زوایا و ابعاد را یک بار دیگر باز‌بینی فرمایید. 

نحوه لوله کشی در توالت های فرنگی

لوله کشی توالت خارجی و لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی خارجی به دلیل سبک و نوع سازه‌های مدرن به یک معضل جدید تبدیل گردیده. شما با کمک لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی مطلوب می توانید خیالتان را بابت سلامت سرویس بهداشتی خود راحت فرمایید. در حالتی‌ که قصد نصب سرویس بهداشتی خارجی را دارید، می بایست بدانید که نصب سرویس بهداشتی خارجی کار راحتی نیست و برای انجام آن می بایست دلیل خوبی داشته باشید. در صورتی سرویس بهداشتی خارجی گرفته باشد و به هیچ روشی نتوانستید آن را باز فرمایید، ممکن می باشد لازم باشد لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی را بازبینی فرمائید یا این که دستشویی خارجی را تعویض فرمایید. ممکن می باشد دستشویی خارجی مشکلی نداشته باشد البته به جهت قدیمی شدن یا سوراخ برداشتن ظرف دستشویی قصد نصب دستشویی خارجی را داشته باشید. 
لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی نیز از اهمیت زیادی برخوردار ‌است. لوله کشی می بایست صاف و مستقیم و موازی با هم باشد و تغییر مسیر لوله نباید از زاویه 45 درجه بیشتر صورت بگیرد. لوله فاضلاب و هواکش بدون شک می بایست موازی با هم باشند. بعد از نصب لوله‌های فاضلاب فورا بایستی درپوش مطلوب روی آن قرار بگیرد و شیب لوله‌ها بایستی در همه‌جا یکنواخت باشد. توجه داشته باشید که فاصله استاندارد دستشویی خارجی تا دیوار پشت آن می بایست حدود 30 سانتی متر باشد. فاصله سرویس بهداشتی خارجی تا دیوار، از مرکز لوله خروجی فاضلاب آن که زیر سرویس بهداشتی خارجی قرار گرفته می باشد اندازه گیری می‌گردد.
نحوه لوله کشی در توالت فرنگی
ممکن می باشد در برخی منزل‌های قدیمی مسافت لوله خروجی دستشویی خارجی از دیوار مقداری بیش تر یا این که کمتر باشد. فاصله مرکز لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی تا دیوار، با فاصله دو پیچی که دستشویی خارجی را به زمین وصل کرده‌اند یکسان می باشد و می توانید مسافت دیوار تا یکی از دو پیچ را اندازه بگیرید. در حالتی‌ که در هر طرف دستشویی خارجی دو پیچ بود یعنی در مجموع 4 پیچ دستشویی خارجی را به زمین وصل کرده بود، جهت اندازه گیری فاصله استاندارد سرویس بهداشتی خارجی از دیوار، مسافت وسط بین دو پیج یک طرف را تا دیوار اندازه بگیرید.
دقت: هنگام نصب سرویس بهداشتی خارجی یا لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی بی تردید بایستی آب موجود در ظرف سرویس بهداشتی خارجی را تخلیه کنید و شیر آبی ‌رنگ که به سرویس بهداشتی خارجی وصل می گردد را نیز تا آخرین مرحله قطع کنید.

روش لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی

لوله کشی سرویس بهداشتی می بایست تا حد امکان صاف، راست و در خطوطی موازی با سقف ها، دیوارها و کف های ساختمان در نزدیکی آنان، اجرا شود. در شاخه های افقی تغییر مسیر لوله نباید با زاویه بزرگتر از 45 درجه صورت گیرد. درحال حاضر، تغییر مسیر لوله های هواکش می تواند با زاویه ای بزرگتر از 45 درجه باشد. در صورت زیر، با استفاده از دو تغییر 45 درجه، تغییر مسیر 90 درجه ایجاد شده است. دقت شود که لوله های قائم فاضلاب و هواکش بایستی موازی هم نصب شوند. همینطور، فاصله لوله کشی سرویس بهداشتی و هواکش با هم و یا با سایر لوله ها و نیز با نزدیکترین سطوح دیوار دست کم می بایست 5 سانتیمتر باشد تا قابلیت دسترسی و تعویض مهیا باشد.
عبور لوله های فاضلاب و هواکش از پنجره ها، درها و دیگر بازشوهای ساختمان مجاز نیست. قبل از اجرای لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی و بقیه تجهیزات، می بایست به طریقی استاندارد، اندازه و محل سوراخ های لازم جهت عبور لوله ها در کف، سقف و دیوارها در نقشه های کارگاهی مشخص و معلوم شود و نهایتا به تصویب دستگاه نظارتی رسد. دهانه های باز لوله های انشعاب هواکش و فاضلاب که ادامه آنان به بعد موکول گردیده و یا آنکه قرار می باشد ابعاد به دستگاه متصل شوند، بایستی فورا پس از نصب لوله ها، با درپوش موقت و قابل قبولی بسته شود. اجرای لوله کشی افقی فاضلاب بایستی تا حد امکان، با شیب یکنواخت صورت گیرد.
روش لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی
در همه جا، شیب لوله ها باید در جهت دور کردن فاضلاب از لوازم بهداشتی و سایر مصرف کننده ها باشد و اجرای شیب بر عکس مجاز وجود ندارد. شیب کارگذاری لوله ها می بایست حداقل حدود زیر را برآورده سازد: تا قطر 100 میلیمتر، شیب 2 درصدی قطر 125 و 150میلیمتر، شیب 1.5 درصدی شیب در لوله افقی فاضلاب از 4 درصد نباید بیشتر باشد. در مورد لوله هواکش افقی دست کم شیب در باید یک درصد باشد. شیب لوله های افقی هواکش باید به طرف نقطه اتصال این لوله به لوله فاضلاب اجرا شود. اصول اول لوله کشی فاضلاب ساختمان و لوله کشی سرویس بهداشتی و هواکش فاصله دو تکیه گاه مجاور حداکثر برابر با جداول استاندارد باشد.
پیشبینی سیفون برای هر یک از لوازم بهداشتی یا بقیه دستگاه هایی که به کانال لوله کشی سرویس بهداشتی متصل می شود، لازم می باشد. بر سر راه لوله خروجی هیچ کدام از اسباب بهداشتی نبایستی بیش تر از یک سیفون کار گذاشت.

راهکار جلوگیری از گرفتگی سرویس بهداشتی

مناسب می باشد قبل از آن که به دلیل گرفتگی در لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی، مجبور به تعویض دستشویی خارجی شویم، قبل از اینکه گرفتگی به مشکل غیر قابل حلی تبدیل شود آن را رفع کنیم. لوله بازکنی توالت خارجی را می‌توان با تلمبه دستی یا این که شیوه‌های مختلف انجام اعطا کرد. احتمال گرفتگی لوله کشی دستشویی خارجی می تواند با پرت کردن چیزهایی مثل دستمال دستشویی، مو، حوله کاغذی، نخ دندان، مواد چرب، پوشک بچه، اشیا پلاستیکی و برخی محصولات بهداشتی بیشتر شود به دلیل آنکه این مواد آهسته آهسته در لوله جمع می شوند و جلو پایین رفتن مواد دیگر را نیز می گیرند و به ندرت در لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی گرفتگی ایجاد می گردد.
راهکار جلوگیری از گرفتگی سرویس بهداشتی
در شرایطی که چیزی که در توالت فرنگی می‌اندازید بعد از یک تا چند ساعت به ‌تدریج پیوستگی بافت خود را از دست ندهد، می تواند باعث گرفتگی دستشویی خارجی شود. مثلا تکه کوچکی دستمال کاغذی را در سرویس بهداشتی خارجی بیاندازید پس از مدتی مشاهده می کنید که قابل انعطاف شده و می تواند به راحتی پایین برود و از لوله کشی سرویس بهداشتی خارجی بدون ایجاد گرفتگی رد شود.
 
ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 3
  • آي پي ديروز : 19
  • بازديد امروز : 6
  • بارديد ديروز : 28
  • بازديد هفته : 107
  • بازديد ماه : 645
  • بازديد سال : 8,221
  • بازديد کلي : 81,410