loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

لوله کشی آب و فاضلاب اصولی آب مورد نیاز برای ساختمان را تامین می نماید. از این رو لوله کشی آب و فاضلاب یکی از امور بسیار مهم در ساختمان سازی می باشد که اجرای اصولی آن طول عمر ساختمان را بالا برده و

plumber بازديد : 498 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

لوله کشی آب و فاضلاب اصولی آب مورد نیاز برای ساختمان را تامین می نماید. از این رو لوله کشی آب و فاضلاب یکی از امور بسیار مهم در ساختمان سازی می باشد که اجرای اصولی آن طول عمر ساختمان را بالا برده و از خسارات هزینه بردار می کاهد. لوله کشی آب و فاضلاب، لوله های انتقال آب را در کل ساختمان توزیع می‌کند و آب مصرفی را برای مکان هایی نظیر گرمابه، دستشویی و آشپزخانه آماده می‌کند. افزون بر آن لوله کشی آب و فاضلاب برای دفع فاضلاب از ساختمان نیز کارایی دارد. برای لوله کشی آب و فاضلاب از لوله های مختلفی استفاده می گردد که هر یک دارنده مزایا و معایب مخصوص به خویش می‌باشند. در نوشته های قبلی ساختمانچی به معرفی گونه های لوله در لوله کشی آب و فاضلاب پرداخته شد که رعایت استانداردهای لازم در به کار گیری از آن ها مزایای بی شماری به‌دنبال خواهد داشت. لوله کشی آب و فاضلاب استاندارد از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد و منجر به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می گردد. افزون بر آن ایمنی را برای ساختمان به ارمغان می‌آورد و سرعت لوله بازکنی و لوله کشی آب و فاضلاب را در لوله ها کنترل می نماید.

لوله کشی سنتی و انشعابی

لوله کشی آب و فاضلاب به روش سنتی از قدیم در ساختمان سازی کاربرد داشته و می توان اعلام کرد بیش تر ساختمان ها را در گذشته بدین طریق لوله کشی می کردند. در آن زمان بیشتر از لوله های فلزی برای انجام لوله کشی آب و فاضلاب استفاده می شد.

ولی با توجه به دلایلی از جمله اجرت بالای نصب به دلیل سختی کار، زنگ زدگی لوله ها در دراز مدت و همینطور سنگین بودن لوله های فلزی اکنون دیگر از این لوله در لوله کشی آب و فاضلاب استفاده نمی‌شود.

در لوله کشی آب و فاضلاب به طریق انشعابی لوله آب در تمام ساختمان از رایزر اصلی منشعب می گردد و تفاوتی در نحوه لوله کشی آب سرد و گرم وجود ندارد. در ‌این روش لوله اصلی پس از اینکه از داخل خیابان وارد ساختمان شد بعد از نصب کنتور مستقیما در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله کشی سنتی انشعابی

شکل استفاده از رایزر اصلی آب در داخل ساختمان در روش انشعابی به‌ این صورت می باشد که برای هر محل مصرف یک انشعاب از سر لوله گرفته شده و در انتها کل مسیر لوله کشی آب و فاضلاب به یکدیگر مرتبط می گردند.

به همین دلیل می باشد که به این نوع از لوله کشی، انشعابی می‌گویند. لوله کشی انشعابی را امروزه بعد از منسوخ شدن استفاده از لوله های فلزی با کمک لوله های پلیمری انجام می دهند.

برای لوله کشی آب و فاضلاب نیز یک انشعاب از رایزر اصلی وارد وسیله حرارتی شده و از خروجی آن لوله آب گرم را خارج می نمایند.

این یک توصیف کلی از لوله کشی آب و فاضلاب انشعابی بود. درحال حاضر شکل قرار گیری لوله های منشعب شده در لوله کشی انشعابی به دو گونه تقسیم بندی می شود. لوله کشی انشعابی به صورت توکار و لوله کشی انشعابی به طور روکار.

در واقع می توان گفت انتخاب بهترین روش لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان در روش انشعابی بر مبنای این دو مدل می باشد.

اگر لوله های منشعب شده از رایزر اصلی را از زیر مصالح ساختمانی عبور دهیم شکل لوله کشی به صورت توکار انجام خواهد گرفت و با این اوصاف این نوع لوله کشی را نمی توان در ساختمان های در حال سکونت بدون کنده کاری اجرا کرد.

ولی در شرایطی که لوله های آب سرد و گرم منشعب شده را بر روی سطح خارجی دیوار نصب کنیم، شیوه لوله کشی آب و فاضلاب به صورت روکار انجام می‌شود.

لوله کشی کلکتوری

دلیل نام گذاری این گونه لوله کشی آب و فاضلاب به صورت کلکتوری به خاطر استفاده از وسیله ای به نام کلکتور در این مدل لوله کشی آب در ساختمان می باشد.

این نوع لوله کشی آب و فاضلاب امروزی و پیشرفته می باشد و از قوانین لوله کشی سنتی و انشعابی تابعیت نمی نماید. چرا ‌که مغایر لوله کشی انشعابی می توان این دسته از لوله کشی را در یک ساختمان به صورت جدا نیز اجرا کرد.

پیش از این در مقاله از لوله کشی آب و فاضلاب کلکتوری در چه ساختمان هایی استفاده میکنیم درخصوص استفاده از این ‌شیوه توضیحات مفصل داده ایم که شما نیز می‌توانید در همین مقاله را مطالعه فرمایید.

لوله کشی کلکتوری

در این شیوه رایزر اصلی آب پس از ورود از خیابان به درون ساختمانی که قرار می باشد لوله کشی آب و فاضلاب کلکتوری در آن اجرا شود وارد کلکتور می گردد. آن‌گاه در محل های گوناگون بنا بر لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساسا در این ‌شیوه رایزر اصلی در داخل کلکتور منشعب می گردد.

تعداد کلکتورها در داخل ساختمان سازه بر تعداد مکان های مصرف مختلف می باشد. کلکتورها با تعداد خروجی و ورودی های متفاوت در بازار مو جود می باشند. ما اطلاعات کامل تر را در مقاله کلکتور چه می باشد قرار داده ایم.

حالا جدا از تنوع مدل های کلکتور ما در لوله کشی آب و فاضلاب به حداقل دو کلکتور مستقل برای لوله کشی آب سرد و گرم احتیاج داریم.

زیرا رایزر اصلی آب مستقیما وارد وسیله حرارتی نمی‌شود و برای تقسیم شدن لوله آب گرم خروجی از پکیج در بین وسیله های حرارتی مانند رادیاتورها احتیاج به کلکتور جدا داریم.

برخلاف لوله کشی آب و فاضلاب سنتی یا این که انشعابی لوله کشی کلکتوری را نمی توان به طور روکار انجام بخشید، زیرا شکل قرار گیری لوله ها بعد از خروج از جعبه کلکتور صرفا به طور توکار می باشد اما در این شیوه می توان لوله ها را در دو موقعیت مختلف از لوله کشی توکار در ساختمان اجرا کرد.

در برخی ساختمان ها لوله ها را مانند لوله کشی انشعابی از کف ساختمان عبور می‌دهند اما در ساختمان سازی های امروزی تر نحوه لوله کشی کلکتوری به صورت زیرسقفی اجرا می گردد، یعنی لوله های یک ساختمان را در زیر سقف طبقه بالایی عبور می‌دهند.

کدام یک سریع تر اجرا می گردند

در مجموع در بین روش های لوله کشی آب و فاضلاب ذکر شده در‌ حالتی که به دنبال سریع ترین روش لوله کشی آب در ساختمان می‌باشید ما به شما لوله کشی آب به شیوه انشعابی و به طور روکار را پیشنهاد می‌دهیم، مخصوصا در صورتی‌ که ساختمان در حالت سکونت باشد.

به دلیل آن که در این روش همان گونه که ذکر شد فارغ از خرابی می توان لوله ها را از روی سطح دیوار عبور بخشید. در واقع از این روش لوله کشی آب در مورد تعمیرات لوله کشی آب نیز استفاده می‌نمایند و عامل آن هم پرداخت مخارج کمتر و سرعت عمل بالاتر می باشد.

ولی بعضا اشخاص به جهت اینکه ظاهر لوله ها در لوله کشی روکار معلوم می باشد، از این روش از لوله کشی در ساختمان خود استفاده نمی‌کنند.

با این حال با اعتنا به مزیت های فراوان لوله کشی آب و فاضلاب روکار، هنرکاران ساختمان سازی راهی برای رفع این ایراد پیدا کردند و آن استفاده از داکت کشی می باشد.

داکت کشی در واقع استفاده از قاب های منحصر لوله می باشد که کل سطح خارجی لوله را می پوشاند و علاوه بر زیبایی سبب استقامت کار نیز می گردند.

کدام یک سریع تر اجرا می گردند

درین بین پس از لوله کشی روکار که رکورد سریع ترین شیوه لوله کشی ساختمان را دارد، می توان از لوله کشی کلکتوری با لوله های لایه ای به عنوان دو‌مین شیوه لوله کشی ساختمان از لحاظ سرعت نام برد.

که اما شرط مهم استفاده از این‌ شیوه در لوله کشی ساختمان این می باشد که ساختمان در حال ساخت یا بازسازی باشد.

قیمت کدام روش لوله کشی پایین تر است

با یک حساب سر انگشتی می توان بیان کرد که باز هم لوله کشی آب و فاضلاب روکار کمترین میزان هزینه را برای صاحب خانه ایجاد می کند و لوله کشی کلکتوری با لوله های لایه ای باز هم رتبه دوم لوله کشی با کمترین هزینه تمام شده را بدست می‌آورد.

قیمت کدام روش لوله کشی پایین تر است

چرا ‌که در‌این روش به دلیل استفاده از لوله های لایه ای که به صورت یک دست می باشند میزان استفاده از اتصالات و متراژ کلی لوله بسیار کمتر از لوله کشی سنتی با لوله های فلزی و لوله های پلیمری می باشد و از طرفی مقدار پرت لوله ها در روش کلکتوری بسیار کمتر می باشد.

می توان اظهار کرد در حالتی که از لوله کشی آب و فاضلاب کلکتوری در ساختمان در حال ساخت استفاده کنید مقدار هزینه های شما در مقایسه با دیگر روش های لوله کشی بسیار پایین تر خواهد بود.

کیفیت کدام روش لوله کشی بیشتر می باشد

همانگونه که می دانید کیفیت لوله کشی آب و فاضلاب یکی از فاکتورهای بسیار مهم در باب لوله کشی می باشد و مدام توصیه ما به شما این می باشد که تا حد ممکن از لوله کشی استفاده نمائید که بالاترین میزان کیفیت را داشته باشد تا از هزینه های اضافی در آینده خودداری شود.

کیفیت در لوله کشی را می توان در چند موضوع متفاوت بررسی کرد: طول عمر لوله ها در لوله کشی، سرعت و فشار آب، دسترسی راحت به لوله ها

کیفیت کدام روش بیشتر می باشد

در حالتی که بخواهیم برای ساختمان در حال تولید و یا این که در حال نوسازی بهترین سیستم لوله کشی ساختمان را در زمینه کیفیت آن تعیین کنیم تنها لوله کشی کلکتوری با لوله های لایه ای به طور زیر سقفی را می توانیم نام ببریم.

عامل کیفیت بالای این مدل لوله کشی آب و فاضلاب این می باشد که اولا در این شیوه از لوله کشی از لوله های لایه ای استفاده می گردد که بر روی سرعت و فشار آب تاثیر منفی نمی گذارند و از طرفی هوای داخل لوله ها به واسطه شیر هواگیری خودکار بالای کلکتور دفع می‌گردد.

در مورد مزیت مدل لوله کشی به طور زیر سقفی می توان اعلام‌ کرد چون فشار مصالح از روی لوله ها بر داشته می شود طول عمر لوله ها نیز بالا رفته و کمتر دچار ترکیدگی و نشتی می گردند.

لوله بازکنی شمال تهران

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 14
  • آي پي ديروز : 18
  • بازديد امروز : 22
  • بارديد ديروز : 25
  • بازديد هفته : 47
  • بازديد ماه : 317
  • بازديد سال : 7,893
  • بازديد کلي : 81,082