loading...

خدمات لوله کشی و تاسیسات 09185252289

لوله کشی گاز ساختمان برای انجام شدن در منازل، موسسات، فضاهای اداری و تجاری، رستوران ها و آشپزخانه ها معمول می باشد، لوله کشی گاز ساختمان با توجه به حجم کار انجام یافته به دو دسته کلی و جزئی تقسیم م

plumber بازديد : 3091 دوشنبه 26 خرداد 1399 نظرات (0)

لوله کشی گاز ساختمان برای انجام شدن در منازل، موسسات، فضاهای اداری و تجاری، رستوران ها و آشپزخانه ها معمول می باشد، لوله کشی گاز ساختمان با توجه به حجم کار انجام یافته به دو دسته کلی و جزئی تقسیم می‌گردد. نکته بسیار مهم در خصوص لوله بازکنی تهران و لوله کشی گاز ساختمان می باشد که ‌این خدمت صرفا بوسیله متخصصین دارای مجوز انجام می شود. سفارش های بزرگتر لوله کشی گاز ساختمان برای احداث سیستم گازرسانی موتورخانه ساختمان ها یا این که سوخت رسانی به آشپزخانه های هتل ها و رستوران ها انجام می‌شود. همچنین یک کدام از مراحل حساس پایان کار ساختمان های در حال ایجاد، لوله کشی گاز ساختمان کل واحدهاست که با رعایت اصول دقیق مهندسی و ایمنی انجام می پذیرد.

رایج ترین پیشنهاد لوله کشی گاز ساختمان به منظور جابجایی یک انشعاب گاز ثبت و انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که بعد از تغییر دکوراسیون آشپزخانه و بخصوص بعد از تعویض کابینت و کاشی، معمولا نخستین چیزی که انجام می شود جابجایی محل قرار گرفتن وسایل و تجهزات آشپزخانه می باشد.

نکات فنی لوله کشی گاز ساختمانها

۱-انجام بازرسی پرونده های فاقد علمک مجاز وجود ندارد.

۲-فاصله هوایی در میان شیر قفلی ابتدایی لوله کشی گاز ساختمان تا شیر قفلی رمز علمک تا مصرف 25 متر مکعب در ساعت 50 سانتی متر لحاظ گردد.

۳-در صورت انشعاب دو یا چند رایزر از یک علمک فاصله افقی دو رایزر 12 سانتی متر رعایت گردد.

۴-محور رایزر و علمک هم راستا باشد.

۵-مسافت هوایی بین رایزر روی علمک تا دیوار پشت آن حداکثر 5 سانتیمتر باشد.

۱-روی دیوار همسایه نباشد.

۲-اجرای دیوار پشت کنتور الزامی می باشد.

۳-برای هر واحد مسکونی یک کنتور مجزا اجرا گردد.

۴-جهت اجرای جا کنتوری با گنجایش G10 به بالا می بایست با شرکت گاز هماهنگ شود.

۵-در ساختمانهایی که کنتور در راهروی ورودی قرار می‌گیرد, محل نصب کنتور به وسیله درب از واحد مسکونی تفکیک گردیده و تمهیدات لازم برای تهویه دائمی هوا پیش بینی گردد.

نکات فنی لوله کشی گاز ساختمانها

۱-در‌صورتی‌ که قطر لوله گاز بیشتر از قطر استاندارد اجرا گردد همانند اجرای لوله کشی گاز ساختمان با قطر کمتر از قطر استاندارد لوله برش داده می‌شود.

۲-اجرای شیر قفلی در ابتدای لوله کشی الزامی می باشد.

۳-در عبور لوله گاز از چارچوب دربها که با خرابی قاب صورت می گیرد، بعد از انجام لوله کشی گاز ساختمان تمهیدات لازم برای استحکام چارچوب (قاب) درب انجام پذیرد.

۴-حداکثر طول لوله اصلی از علمک تا کنتور 25 متر باشد.

۵-اجتناب از اجرای لوله به صورت بارفیکسی

۶-لوله بعد از کنتور بیرون ملک نباشد.

۷-عبور لوله از دیوارهای باربر با غلاف فلزی دو سایز بالاتر از لوله اجرا گردد و فضای میان لوله و غلاف با مواد عایقی مانند قیر پر شود. همینطور دو سر غلاف بایستی با استفاده از لاستیک، مسدود و داخل غلاف جوش نباشد.

۸-شیر اصلی روی رایزر پایین رونده اجرا گردد.

۹-تعداد اتصالات پشت سر هم از دوتا بیشتر نباشد.

۱۰-اجرای لوله رابط در میان علمک تا کنتور به طور روکار باشد.

۱۱-در حالتی‌ که اجرای قسمتی از مسیر لوله کشی به طور توکار اجتناب ناپذیر باشد

عوامل تاثیرگذار بر هزینه لوله کشی گاز

عوامل مختلفی در تعیین هزینه لوله کشی گاز ساختمان دخیل هستند که به شرح زیر هستند:

پیمانکار لوله کشی گاز ساختمان؛ سفارشات بزرگ برای لوله کشی گاز موتورخانه ساختمان ها آشپزخانه هتل ها و رستوران های بزرگ صورت می‌گیرد. یکی مهمترین مرحله های اتمام کار ساختمان های در حال اجرا، لوله کشی گاز ساختمان مرتبط با واحدهای مختلف می باشد که می بایست بر طبق اصول مهندسی و ایمنی صورت پذیرد. این پروژه ها به طور پیمانکاری انجام می گردند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه لوله کشی گاز

جا به جا کردن یا اضافه کردن انشعاب؛ یکی از سفارشات لوله کشی گاز ساختمان رایج، جا به جا کردن انشعابات می باشد. پس از این که دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تغییر می دهید، معمولا او‌لین اتفاقی که می افتد، جا به جا شدن محل وسایل می باشد. در بخش ها سرد نیز که تاسیسات گرمایشی برای گرم کردن فضا پاسخگو نیستند، اضافه کردن انشعاب جدید گاز برای استفاده از وسایل گرمایشی نو لازم می باشد.

نقشه لوله کشی گاز ساختمان؛ از دیگر عواملی که روی هزینه لوله کشی تاثیر دارد، می توان به نقشه لوله کشی اشاره نمود. مناطقی که نیاز به لوله گذاری با مسیر طولانی دارند، جزو این دسته قرار می گیرند. وقتی در آشپزخانه به تغییرات نیاز باشد، احتمالا هزینه های دیگری مانند جا به جایی نیز بیش تر خواهد شد. تعداد واحدهای ساختمان؛ زمانی که فعالیت به صورت کنتراتی به یک واحد تاسیساتی سپرده می‌گردد و تعداد واحدها ارتقا پیدا می نماید، هزینه نسبت به انجام کار به صورت جداگانه کم تر می گردد.

محله؛ در‌صورتی‌که میزان عمل لوله کشی گاز ساختمان زیاد باشد، محله نیز در هزینه کل تاثیرگذار می باشد، زیرا یکی از هزینه های قابل توجه این کار، هزینه ای می باشد که به خاطر حمل و نقل مصالح و امکانات حاصل می گردد. اگر پروژه بلند مدت باشد، هزینه رفت و آمد نیروها در نظر گرفته نمی شود. 

نکات لوله کشی گاز ساختمان

در نقشه های مرتبط با لوله کشی گاز ساختمان باید محل قرارگیری، قطر دودکش و پنجره در نقشه معلوم باشد و رنگ بندی با اندازه لوله ها تناسب داشته باشد.

کروکی، نشانی و زیربنای ساختمان نیز بایستی به طور دقیق در نقشه آورده شود.

جهت شمال در نقشه از کوچه به محل ورود ساختمان ترسیم شود.

در تمامی نقشه های می بایست جهت شمال نقشه مشخص گردیده باشد.

نقشه هایی که بوسیله مجری فراهم گردیده اند، می بایست خوانا و بدون خط خوردگی باشند.

نقشه معماری بایستی مطابق واقعیت بوده و مقیاس قابل قبولی داشته باشد.

پرونده هایی که برگه پیش بازرسی ندارند، بازرسی نهایی نمی‌شوند.

نکات لوله کشی گاز ساختمان

مقیاس نقشه ها می بایست یک به صد باشد.

نقشه ها می بایست روی برگه A3 باشند.

بازرسی پرونده هایی که علمک لوله کشی گاز ساختمان ندارند، غیر مجاز می باشد.

فاصله در میان شیر قفلی ابتدایی تا شیر قفلی راز علمک تا مصرف 25 متر مکعب در ساعت باید نیم متر در نظر گرفته شود.

چنانچه که دو یا تعداد بیش تری رایزر از یک علمک مشعب گردیده باشند، می بایست فاصله افقی رایزرها 12 سانتی متر باشد.

راستای رایزر و علمک می بایست یکی باشد.

مسافت بین رایزر روی علمک تا دیوار پشتش می بایست نهایتا 5 سانتی متر باشد.

کنتور گاز نباید روی دیوار همسایه قرار بگیرد.

اجرای دیوار پشت کنتور گاز واجب می باشد.

هر واحد مسکونی به یک کنتور مخصوص به خویش نیاز دارد.

برای اجرای جا کنتوری با گنجایش بیش از G10 بایستی با اداره گاز هماهنگی صورت گیرد.

ساختمان هایی که کنتور آن‌ها در راهروی محل ورود می باشد، محل قرارگیری کنتور بایستی با درب از واحد مسکونی جدا گردیده و تهویه هوا نیز در نظر گرفته شود.

در صورتیکه قطر لوله کشی گاز ساختمان از حد استاندارد بیش تر باشد، مثل لوله های دارنده قطر کم تر از حد استاندارد، لوله ها برش می خورند.

در نظر گرفتن شیر قفلی در ابتدای لوله کشی گاز ساختمان لازم می باشد.

زیرا با رد شدن لوله ها از چارچوب درب ها، قاب خراب می گردد، بعد از پایان لوله کشی گاز ساختمان بایستی جهت محکم کردن چارچوب درب اقدام کرد.

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

لوله کشی گاز ساختمان توکار بهتر می باشد یا لوله کشی گاز روکار پرسشی می باشد که بایستی متناسب با قوانینی که در محل دارید، به آن جواب داده شود. ما پیشنهاد می کنیم در چنین مواقعی، از یک کارشناس لوله کشی گاز ساختمان بهره ببرید تا به شما بهترین سفارش را جهت لوله کشی گاز داشته باشد.

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

کلاً، ما به شما سفارش می کنیم لوله کشی گاز ساختمان خودتان را به طور روکار انجام بدهید. این امر موجب دسترسی آسان‌تر، به لوله‌های گاز می شود و همینطور از لحاظ ایمنی، با سرعت بیشتری می توانید به رفع مشکلات اتفاق افتاده لوله‌های گاز بپردازید. البته بسیاری افراد جهت مشخص نشدن لوله کشی گاز ساختمان، لوله کشی گاز توکار را ترجیح می‌دهند.

خدمات لوله کشی گاز

نصب دودکش در محیط بیرون از بنا غیر قانونی است. حتی فروشگاه موجود در یک ساختمان نیز نمی توانند دودکش گازسوز را در حیاط آپارتمان نصب نمایند.

 شیر فرعی در آپارتمان های دارنده کنتور گاز یکسان باید در راه پله نزدیک درب ورودی هر واحدنصب شود.

در آپارتمان های دارنده کنتور جدا بهتر می باشد از نصب شیر فرعی در تراس اتاق خودداری کرده و حد الامکان در تراس پذیرایی و آشپزخانه نصب شود. شاید تفکیک کنتور قیمت لوله کشی گاز ساختمان خانگی را افزایش دهد، البته استقلال آن موجب افزایش امنیت می‌شود .

 نصب بیشتر از یک اجاق در پارکینگ و مشاعات ممنوع می باشد.

خدمات لوله کشی گاز

در ساختمانهای کنتور مستقل نصب شیر قفلی قبل از کنتور و شیر گازی اصلی پس از کنتور الزامی می باشد.

در سیستم کلکتوری با تعدد کنتور سایزینگ تمامی لوله ها با آخرین شیر مصرف آخرین مصرف کننده از علمک انجام گیرد.

نصب روشنایی در محیطهای نام برده بر خلاف ضوابط می باشد:

روبروی روزنه باد کولر، فاصله زیر یک متر از در و پنجره

سقف چوبی کمتر از ارتفاع دو متر هشتاد سانتیمتر

درسقف گچی فضای با سقف کمتر از 250 سانتیمتر

در سراهی انشعابی که شیر روشنایی و بخاری از یک لوله کشی گاز ساختمان اصلی منشعب می گردند و در کنج 90 درجه قراردارند، دست ‌کم فاصله شیر روشنایی از سه راهی سی تا پنجاه سانتیمتر باشد.

 در کارخانه های برنج به علت اینکه گاز های حاصل از سوخت از طریق تراف و بعد از خشک کردن مستقیما وارد فضای کارخانه می شود، تهویه قوی و مناسب در دو طرف دیوار برنج کوبی نصب گردد.

لوله بازکنی مرکز تهران

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
درباره ما
Profile Pic
باسلام گروه خدمات لوله کشی و تاسیسات در تهران با کادری متخصص و مجرب و همچنین مجهز به ابزارآلات و دستگاه های روز دنیا و بهره مندی از دانش روز آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه لوله کشی و تاسیسات در کلیه نقاط تهران بزرگ می باشد.❤ این گروه در راستای تولید محتوای آموزشی جهت ارتقاء آگاهی کابران زحمت بسیاری در تهیه و تولید محتوا و مطالب وبلاگ کشیده است، به همین دلیل از شما عزیزان تقاضا داریم محتوای سایت را کپی نفرمایید و در صورت استفاده از محتوای سایت حتما لینک منبع را ذکر فرمایید. با تشکر از همه شما خوبان
آمار سايت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاين : 1
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 19
  • بازديد امروز : 5
  • بارديد ديروز : 28
  • بازديد هفته : 106
  • بازديد ماه : 644
  • بازديد سال : 8,220
  • بازديد کلي : 81,409